صفحه اصلی / استان ها / زنجان / چشم و هم‌چشمی؛ آفتی که زمینه‌ساز اسراف است

یک کارشناس دینی:

چشم و هم‌چشمی؛ آفتی که زمینه‌ساز اسراف است

یک کارشناس دینی گفت: چشم و هم‌چشمی خطرناکترین عامل در امر اسراف‌گری نامیده شده است، متاسفانه اسراف‌کاری عده‌ای به جامعه نیز سرایت می‌کند و سایر افراد جامعه را در اقشار و طبقات مختلف درگیر می‌کند.
حجت‌الاسلام محمد نوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خداوند متعال پس از خلق انسان تمام نعمت‌های عالم را در اختیار وی قرار داد و او را به‌ عنوان اشرف مخلوقات بر روی زمین قرار داد .

وی افزود: اسراف در مقابل قناعت قرار دارد. خداوند همان‌گونه که نعمت‌های الهی را در اختیار انسان قرار داده است برای بهره‌مندی از این نعمت‌ها حد و حدودی مشخص را با عنوان حرام و حلال مشخص کرده است .

نوری تصریح کرد: چشم و هم‌چشمی خطرناکترین عامل در امر اسراف‌گری نامیده شده است که در تاریخ از مردان در داشتن چشم و هم‌چشمی بیشتر یاد شده است که به‌واسطه این خصیصه رفتاری جنگ‌های متعددی را به راه می‌انداختند .

امام جمعه سلطانیه گفت: متاسفانه چشم و هم‌چشمی در بین عده‌ای از افراد در جامعه موجب به راه انداختن موجی از اسراف‌کاری در ابعاد مختلف زندگی‌شان شده است که در بسیاری از مواقع اسراف‌کاری‌شان به جامعه نیز سرایت می‌کند و سایر افراد جامعه را در اقشار و طبقات مختلف درگیر می‌کند .

وی خاطرنشان کرد: بانوان نقش بسیار مهمی را در صرفه‌جویی و قناعت در زندگی خانواده ایفا می‌کنند، به‌طوری‌که در وضعیت کنونی اقتصاد جامعه باید در امر صرفه‌جویی و درست استفاده کردن از نعمت‌های الهی کوشا باشند و این تنها اختصاص به بانوان ندارد و همه باید بدان عمل کنند .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.