صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / ثبت روز ملی کرمانشاه در تقویم، پیگیری می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کرمانشاه:

ثبت روز ملی کرمانشاه در تقویم، پیگیری می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از پیگیری ثبت یک روز در تقویم به نام روز ملی کرمانشاه خبر داد و افزود: پیشنهاد این نام‌گذاری ظرف یک ماه آینده در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان مطرح می‌شود.

طاق‌بستان

حجت الاسلام رحیم جعفری به مناسبت روز ملی کرمانشاه-پنجم مرداد- در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که تاکنون اقدامی برای ثبت روز ملی کرمانشاه در تقویم انجام نشده، گفت: روز رخداد عملیات مرصاد روز تاریخی و ماندگار در تاریخ کشور و جنگ تحمیلی محسوب می‌شود و شکی نیست مثل دزفول و خرمشهر باید روزی به نام کرمانشاه به خاطر این حماسه بزرگ داشته باشیم.

وی افزود: کرمانشاه نقش‌آفرینی بسیاری در تاریخ دفاع مقدس داشت و نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی محسوب می‌شود و ضرورت دارد یک روز در تقویم، حال چه روز عملیات مرصاد و یا روزی دیگری به نام کرمانشاه نام‌گذاری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به طرح پیشنهاد ثبت روز ملی کرمانشاه، گفت: قرار است در اولین جلسه شورای فرهنگی عمومی پیشنهاد نام‌گذاری روزی به نام کرمانشاه بررسی شود که احتمالا ظرف یک ماه آینده جلسه شورا برگزار شود.

جعفری تصریح کرد: با طرح پیشنهاد، این موضوع باید در شورای فرهنگ عمومی استان تصویب شود و پس از تصویب طرح به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال می‌شود و در صورت تصویب راهی شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌شود.

وی افزود: در صورت تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی، روزی به نام روز ملی کرمانشاه در تقویم ثبت خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: نام‌گذاری روزی به نام کرمانشاه زمینه شناخت و معرفی بیشتر استان در سطح کشور را فراهم کرده و زمینه ساز برگزاری جشنواره و همایش‌های ملی و بین المللی در استان خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.