صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اجرای طرح “آموزش‌های مهارتی ترکیبی” در دانشگاه علمی کاربردی
اجرای طرح “آموزش‌های مهارتی ترکیبی” در دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان خبر داد

اجرای طرح “آموزش‌های مهارتی ترکیبی” در دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: به‌منظور تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآفرین، دانشگاه جامع علمی و کاربردی در نظر دارد، طرح جدیدی باهدف آموزش در محیط واقعی کار و حمایت از صنعت و حوزه خدمات در دانشگاه اجرا کند.

هنرستان-کاردانش- فنی و حرفه ای- هنرستان دهژخترانه-هنرستان پسرانه

سید حسن قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: طی دو ماه گذشته با همکاری برخی از مراکز جوار صنعت، طرحی باهدف آموزش‌های مهارت محور، با عنوان ” آموزش‌های مهارتی ترکیبی” تهیه‌شده و قرار است در سال تحصیلی پیش رو، نیروی انسانی کارآمد و ماهر تربیت کند.

وی افزود: برای این منظور از سیستم آموزش‌های مهارتی ترکیبی (dual) که در کشورهای پیشرفته از جمله آلمان و سایر کشورهای آلمانی زبان در حال اجرا است، الگوبرداری می‌کنیم تا بتوانیم از طریق آموزش در محیط واقعی کار اهداف دانشگاه را محقق ساخته و اشتغال دانش آموختگان خود را افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با تأکید بر اینکه در این شیوه آموزشی، به برنامه‌های آموزشی این دانشگاه در مراکز جوار صنعت توجه می‌شود، افزود: در نظر داریم با اجرای این طرح، دانشجو هم‌زمان با تحصیل در صنعت و بخش خدمات مشغول به کار شود.

قاضی‌عسگر ادامه داد: در این شیوه آموزشی، شرایط برای تربیت نیروی ماهر و کارآمد مورد تائید بخش صنعت و خدمات است و همچنین شناسایی ویژگی‌های فردی و توانمندی‌های نهفته دانشجویان در محیط کار، موجب افزایش اشتغال دانشجویان می‌شود.

وی شیوه آموزش در دانشگاه جامع علمی کاربردی را متفاوت از دیگر دانشگاه‌های کشور اعلام کرد و گفت: آموزش به شیوه نظام آموزش‌های مهارتی است که به دانش آموختگان کمک می‌کند، سریع‌تر شغل مناسب خود را پیدا کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی را آموزش در محیط واقعی کار و تربیت نیروی نیمه ماهر و یا ماهر در مقطع  کاردانی و کارشناسی برای تمام  مشاغل مورد نیاز کشور دانست و افزود: دانشجویان این دانشگاه در دو گروه شاغل و نیروی متقاضی شغل هستند و این دانشگاه متولی آموزش‌های عالی علمی کاربردی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

قاضی‌عسگر با تأکید بر اینکه جامعه هدف این دانشگاه در پذیرش دانشجو نیز با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از دانشجویان این دانشگاه، شاغلین در شرکت‌ها، سازمان‌ها و یا افرادی هستند که برای افزایش مهارت‌های کاری به این دانشگاه مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم با کم کردن تعداد مراکز علمی کاربردی و افزایش تعداد دانشجویان در هر مرکز و همچنین ارتقای کیفیت شیوه‌های آموزشی در مراکز، بتوانیم دانشجویان را با شغل مشخصی که مورد علاقه آن‌هاست، آشنا کنیم.

قاضی عسگر با اشاره به افزایش جذب دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی طی چند سال خیر، علت را پی بردن خانواده‌ها و دانشجویان به اهمیت و ارزش آموزش‌های مهارتی، فنی و حرفه‌ای  عنوان کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این روند افزایش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان نیز وجود داشته و امیدواریم باسیاست‌های جدید در راستای بین‌المللی کردن و ارتقای کیفیت دانشگاه، به‌زودی شاهد جذب تعداد بیشتری دانشجو در این دانشگاه باشیم.

قاضی عسگر همچنین از افزایش تعداد ظرفیت این دانشگاه در سال جدید تحصیلی خبر داد و گفت: آمار ثبت نامی در دو نیمسال سال  96 در استان اصفهان تعداد ۱۰ هزار و ۹۳۲  نفر در دو مقطع کاردانی و کارشناسی و ظرفیت اعلام‌شده برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ تعداد ۱۴ هزار و ۴۸۰ نفر در مقطع کاردانی و ۷هزار ۲۵۰  نفر در مقطع کارشناسی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.