صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / چرخش صنایع به سوی استفاده از محصولات دانش‌بنیان
چرخش صنایع به سوی استفاده از محصولات دانش‌بنیان

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد

چرخش صنایع به سوی استفاده از محصولات دانش‌بنیان

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: با سیاست‌های کلی نظام مبنی بر استفاده از کالای ایرانی در سال جاری و همچنین تحریم‌های اعمال شده، چرخش خرید شرکت‌ها و صنایع استان به محصولات داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر خواهد بود.

شرکت های دانش بنیان

یحیی میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مراکز رشد مبتنی بر اقتصاد مقاومتی هستند و یکی از الگوهای اساسی فضای کسب و کار ما نیازسنجی محصولات صنایع استان است که استفاده مفید داشته باشند و بخشی از تحریم‌هایی که روی برخی محصولات استراتژیک گذاشته می‌شود به نحوی با این ابزار تامین شود.

وی افزود: سیاست کلی که ما در نظر گرفته‌ایم بر اساس نیازسنجی است تا شرکت‌های توانمند با توجه به نیازهای صنعتی، خلاقیت خود را جهت‌دهی کنند و مشتری را از پیش آماده داشته باشند. این کار نیاز صنعت را بر طرف می‌کند و بازار نیز از پیش تعیین شده است. با این راهکار به نوعی امنیت فروش محصول تامین شده و اساسی‌ترین نیاز مشتری نیز رفع شده است.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی، عنوان کرد: با توجه به تغییر سیاست کشور و فشارهایی که از بیرون به صنایع وارد می‌شود، جهت‌دهی نیاز شرکت‌ها با محصولات دانش‌بنیان امسال بیشتر خواهد بود. با سیاست‌های کلی نظام که امسال استفاده از کالای ایرانی است و همچنین تحریم‌های وارده، چرخش خرید شرکت‌های استان به محصولات داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر خواهد بود.

میرزایی ادامه داد: افزایش نرخ ارز نیز دو وجه برای شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد داشت؛ وجه اول این است که بخشی از قطعات و مواد مورد استفاده شرکت‌ها به ناچار وارداتی هستند که افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت تمام شده خواهد شد. از سویی یک مزیت دارد و افزایش نرخ ارز برای تولیدکنندگان و به ویژه تولیدکنندگانی که صادرات می‌کنند، موجب درآمد ریالی بیشتر نسبت به قبل می‌شود.

وی افزود: آنچه مهم است عدد نرخ نیست بلکه ثبات آن است و تغییرات نرخ ارز و نوسانات آن موجب دردسر می‌شود. عدد نرخ یک تاثیر اساسی در بازار می‌گذارد اما اگر یک عدد ثابت بماند شرایط بهتر خواهد بود.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه محصولات قابل صادرات جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران دارند، گفت: امروز سرمایه‌گذاران به سمت تولیداتی می‌آیند که بازار هدف آن علاوه بر بازار داخل، بازار خارج نیز باشد چراکه از فروش این محصولات، ارز بین‌المللی و در نتیجه درآمد ریالی بالاتر حاصل می‌شود اما به تبع آن محصولاتی که تنها در بازار داخل به فروش می‌رسند جذابیت کمتری دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.