صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کاخ سفید: ترامپ ۲۰۱۹ با پوتین دیدار می‌کند
کاخ سفید: ترامپ ۲۰۱۹ با پوتین دیدار می‌کند

کاخ سفید: ترامپ ۲۰۱۹ با پوتین دیدار می‌کند

کاخ سفید اعلام کردد دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۱۸ میلادی برگزار نخواهد شد؛ این خبر در آستانه حضور مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مجلس سنا برای ارائه توضیحات درباره جزئیات دیدار جنجالی رهبران دو کشور اعلام شد.

پوتین، ترامپ، روحانی و اردوغان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شبکه خبری بی بی سی، جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در یک بیانیه کوتاه اعلام کرد که نشست آینده سران دو کشور پس از پایان تحقیقات فدرال درباره اتهام دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا برگزار خواهد شد.

او گفت: “رئیس جمهور معتقد است که دیدار دو جانبه با رئیس جمهور پوتین پس از آن که تعقیب توهمات تمام شد باید برگزار شود، بنابراین ما توافق کردیم که این دیدار پس از ماه اول سال آینده( ۲۰۱۹ ) برگزار شود.

ترامپ تحقیقات بازرس ویژه پرونده ترامپ – روسیه و بازتاب گسترده آن در رسانه‌ها را توطئه مخالفانش می داند که برای ضربه زدن به او سازماندهی شده است.

در جریان دیدار اخیر دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در هلسینکی فنلاند، رئیس‌جمهوری آمریکا از جان بولتون خواسته بود که مقدمات دعوت از همتای روس خود برای سفر به واشنگتن را آغاز کند.

سارا هوکابی سندرز، سخنگوی کاخ‌سفید، گفته بود قرار است این سفر در پاییز امسال برگزار شود.

دعوت رئیس جمهوری روسیه به واشنگتن با واکنش‌های گسترده‌ای در آمریکا مواجه شد، از جمله پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان، اعلام کرد که اگر پوتین به آمریکا سفر کند او را به کنگره دعوت نخواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.