صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / سنگ تزیینی کرمانشاه پتانسیل خوبی برای صادرات دارد
سنگ تزیینی کرمانشاه پتانسیل خوبی برای صادرات دارد

سنگ تزیینی کرمانشاه پتانسیل خوبی برای صادرات دارد

استاندار کرمانشاه گفت: پروانه بهره برداری معادن راکد استان باید تعیین تکلیف شوند.

کارگران معدن سنگ ؛تراورتن؛

به گزارش کسب و کار نیوز، هوشنگ بازوند در دومین نشست شورای معادن استان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شورای معادن استان در سال ۹۷ مشخص نمودن وضعیت فعالیت معادن است.

وی افزود: در حال حاضر بر اساس آمارها ۱۰۸ معدن فعال و ۱۱۳ معدن غیرفعال در استان داریم، البته نباید به این آمارها بسنده کرد و باید چگونگی فعالیت و میزان تولید واحدهای فعال مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرد.

وی با اعلام اینکه بر اساس برنامه اعلام شده قرار است امسال ۱۴ واحد معدنی راکد احیاء شوند، افزود: خوشبختانه به دلیل رونق ساخت و ساز در مناطق زلزله زده از ابتدای امسال تاکنون هشت معدن راکد دوباره فعال شده اند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های شورای معادن تعیین تکلیف واحدهای راکد است. تعدادی از واحدها با درخواست شخصی خواهان ابطال پروانه بهره برداری خود شده اند، ولی بقیه موارد با حضور مدیر واحد تولیدی و در یک کمیته تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

سنگ زینتی کرمانشاه پتانسیل بسیار خوبی برای صادرات دارد

مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه  سنگ تزیینی تولیدی استان از یک قیمت بسیار مناسب و رقابتی برخوردار است، اظهار کرد: قیمت مناسب سنگ های تزیینی کرمانشاه بستر بسیار مناسبی را برای رقابت این محصول در بازار داخلی و خارجی فراهم کرده است.

وی افزود: با توجه به این ویژگی ها هم اکنون فرصت مناسبی برای افرایش صادرات سنگ های تزیینی استان به بازارهای خارجی و به ویژه بازار عراق فراهم شده که باید از این امکان برای افزایش رونق اقتصادی در این حوزه بهره بگیریم.

سالاری همچنین با بیان اینکه بخش عمده ای از بازار معادن سنگ لاشه را داخل استان تشکیل می دهد، گفت: متاسفانه به دلیل رکود ساخت و ساز، این معادن با کاهش تقاضا در بازار روبرو شده اند. البته خوشبختانه امسال تعدادی از آنها به دلیل رونق ساخت و ساز در مناطق زلزله زده دوباره احیاء شدند.

معاون استانداری کرمانشاه ادامه داد: بسیاری از معادن استان در حوزه هایی مانند انبارداری، بسته بندی، بازاریابی و برنامه ریزی دارای ضعف های آشکاری هستند که سازمان صنعت، معدن و تجارت باید با برگزاری برنامه های آموزشی مناسب نسبت به برطرف شدن این ضعف ها اقدام کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.