صفحه اصلی / استان ها / گلستان / ایجاد گشت‌های سیار برای مناطق در معرض ساخت و سازهای غیرمجاز در گلستان
ایجاد گشت‌های سیار برای مناطق در معرض ساخت و سازهای غیرمجاز در گلستان

هاشمیان خبر داد

ایجاد گشت‌های سیار برای مناطق در معرض ساخت و سازهای غیرمجاز در گلستان

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: گشت‌های سیار نظارت و سرکشی مناطق در معرض خطر ساخت و سازهای غیرمجاز به منظور حفظ حقوق عامه شهروندان در گلستان تشکیل می‌شود.

ساخت و ساز غیر مجاز

به گزارش کسب و کار نیوز،«هادی هاشمیان» اظهار کرد: گشت‌های سیار نظارت و سرکشی مناطق در معرض خطر ساخت و سازهای غیرمجاز به منظور حفظ حقوق عامه شهروندان در گلستان تشکیل می‌شود.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در برخی مناطق استان علت تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز، پاس‌کاری اداره‌های متولی برای نظارت و برخورد با تخلفات است.

هاشمیان ادامه داد: همین امر سبب شده است برخی سودجویان با استفاده از این خلا نظارتی و تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی در حاشیه امن و به دور از مزاحمت ساخت و سازهای غیرمجاز انجام دهند و به عرصه‌های ملی، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی دست‌اندازی کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای رفع این مشکل مدیران منابع طبیعی، محیط‌زیست و امور اراضی استان را در بازدید میدانی به روستای زیارت و زمین‌هایی که در حال تغییر کاربری هستند بردیم تا مشخص کنیم نظارت بر این زمین‌ها در حوزه وظیفه کدام اداره است.

هاشمیان افزود: به این منظور در بخشنامه‌ای دادستان‌های سراسر استان را مکلف کردیم گشت‌های بازرسی با حضور نماینده دادستان، نماینده محیط زیست، منابع طبیعی، امور اراضی و امور آب تشکیل دهند.

به گفته هاشمیان اعضای این کمیته موظف است، هر هفته یک روز از مناطق در معرض آسیب تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز بازدید کنند.

وی افزود: اعضای این گشت بدون نیاز به تشکیل پرونده در محاکم بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری می‌توانند دستور تخریب ساخت و سازها در بدو امر را صادر کنند.

این مقام ارشد قضایی استان یادآور شد: با تشکیل این گشت ها ساخت و سازهایی که در حاشیه امن خلاء نظارتی دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شد متوقف و سرعت برخورد با متخلفان بیشتر می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.