صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / از بی‌برنامگی در فضای مجازی ضربه می‌خوریم

استاندار مرکزی:

از بی‌برنامگی در فضای مجازی ضربه می‌خوریم

استاندار مرکزی با بیان اینکه کشور ما در حوزه فضای مجازی بی برنامه است، گفت: متاسفانه در فضای مجازی به دلیل این بی برنامگی ضربه می خوریم.

استاندار مرکزی

به گزارش کسب و کار نیوز، سید علی آقازاده در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان  با بیان اینکه اقدامات موثری در جذب مشارکت های مردمی توسط اداره کل بهزیستی استان صورت گرفته است، گفت: از این اداره کل انتظار می رود تا پایان سال بتواند میزان مشارکت های مردمی را نسبت به سال گذشته افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی در زمینه فعالیت ها و اقدامات حوزه اجتماعی و فرهنگی نسبت به سایر استان های کشور متمایز است، گفت: فعالیت هایی که در سطح استان در حوزه اجتماعی و فرهنگی صورت می گیرد، باعث واکنش مثبت وزارت کشور شده است بطوریکه این وزارتخانه از ما خواسته است تجربیات لازم برای اینگونه فعالیت ها را در اختیارشان قرار دهیم .

استاندار مرکزی ادامه داد: هر چند اقدامات و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی استان نو و بدیع بوده است، باید در نظر گرفت این برنامه ها چه جنبه ها و کارکردهای مثبتی برای کاهش معضلات و آسیب های استان داشته است. بر اساس آمارها در بخشی از فاکتورهای اجتماعی همچون طلاق، بالا رفتن سن ازدواج و غیره با میانگین کشوری فاصله معناداری داریم .

وی تاکید کرد: خوشبختانه استان مرکزی با اقدامات موثری که اعضای کارگروه اجتماعی و دستگاه هایی اجرایی داشته اند، توانسته است در سه ماهه نخست امسال میزان طلاق را ۱۰ درصد کاهش دهد. این آمار رسمی و علمی است و بر اساس گزارش سازمان ثبت و احوال استان بیان شده است .

آقازاده تصریح کرد: برگزاری کلاس های آموزشی پیش از ازدواج، آموزش مباحث زناشویی و غیره باید در دستور کار دستگاه متولی حوزه ازدواج قرار گیرد. 

استاندار مرکزی با بیان اینکه آموزش های پیش از ازدواج و مباحث زناشویی باید یکی از اولویت های اصلی باشد، گفت: متاسفانه عده ای به اینگونه آموزش ها نگاه سیاسی دارند ولی نباید از این نوع نگاه ها و اتهامات ترسید زیرا آموزش این مباحث از ضروریات مهم جامعه است و اگر این آموزش ها بر اساس چارچوب و ملاحظات صورت گیرد، قطعا از از اثربخشی لازم برخوردار خواهد بود .

وی با بیان اینکه یکی از کارهای شجاعانه این کارگروه ورود به مباحثی است که مسائلی را به همراه دارد، گفت: باید دستگاه های اجرایی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، کانون مساجد، مساجد، شوراهای اسلامی، شهرداری ها و حتی رسانه ها و مطبوعات با این کارگروه همکاری های لازم را داشته باشند و قطعا رسانه ها و مطبوعات می توانند در بستر سازی فضای مجازی نقش مهمی داشته باشند .

آقازاده با بیان اینکه کشور ما در حوزه فضای مجازی بی برنامه است، گفت: متاسفانه در فضای مجازی به دلیل این بی برنامگی ضربه می خوریم. اگر بتوانیم در این بازار آشفته از فضای مجازی در جهت اهداف این کارگروه و رفع مشکلات فرهنگی استفاده های لازم را ببریم، قطعا مشکلات پیش رو حل خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی در ۱۰ الی ۱۱ مردادماه میزبان همایش مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی استان ها خواهد بود، گفت: در این همایش نمایندگان کمیسیون اجتماعی کشور هم حضور خواهند داشت، و تلاش می کنیم این همایش خروجی ها و کارکردهای مثبتی را در سطح استان و کشور داشته باشد. 

استاندار مرکزی بیان کرد: سازمان های مردم نهاد از پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه ای برخوردار هستند و قطعا می توانند در کنار دستگاه های دولتی خدمات لازم را ارائه کنند، انجام خدمات به معنای کمک به دولت نیست ولی دولت باید به سمن ها به عنوان بازوان پر توان نگاه کرده و حتی در بعضی مواقع حمایت های لازم را از آنها انجام دهد .

وی با اشاره به کارکردهای مثبت ورزش در جامعه، گفت: اگر یک واحد در امر ورزش هزینه کنیم، قطعا خروجی آن بیش از یکصد برابر خواهد بود و نتیجه مطلوب را به همراه خواهد داشت .

آقازاده ادامه داد: نهادهایی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه ها، بسیج و غیره دارای فضای ورزشی مناسب هستند که اگر بتوان برنامه هایی را برای اینگونه فضاها تعریف کرد، می توانیم استفاده بهینه لازم را از فضاها ببریم.

وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه سهام به منظور جمع آوری بانک اطلاعاتی افراد نیازمند استان باید هر چه زودتر به سرانجام برسد، بیان کرد: اگر بتوانیم نشاط حداقلی را در جامعه در قشر‌های آسیب پذیر همچون جوانان، زنان و دختران داشته باشیم می‌توان امیدوار بود که آسیب ها به حداقل ممکن برسند .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.