صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / آلودگی خاصی در آب خوزستان وجود ندارد

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان:

آلودگی خاصی در آب خوزستان وجود ندارد

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه آزمایش‌ها نشان می‌دهد که آلودگی خاصی در آب‌های استان وجود ندارد، گفت: بر اساس آزمایش‌هایی که در بحث کنترل کیفی آب خوزستان انجام می‌گیرد، آبی که میان مردم در استان توزیع می‌شود داری 99.9 درصد مطلوبیت و کاملا سالم و بهداشتی است و مشکلی ندارد.

آب شرب

مهرداد قنواتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان تعداد ۵۶ شهر را به صورت مستقیم و ۴ شهر را به صورت غیرمستقیم تحت پوشش تامین آب دارد. در این ۵۶ شهر ۶۸۰ هزار مشترک آب و ۲میلیون و ۹۰۰ هزار نفر را تحت پوشش داریم.

وی افزود: برای این جمعیت روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب آب از طریق منابع سطحی، زیرزمینی، خطوط انتقال و خرید آب خام از دستگاه‌های اجرایی تامین می‌شود.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه ۲۴ آزمایشگاه کیفی آب در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: برای اطمینان از بهداشتی بودن این حجم آب در سطح استان خوزستان، در ماه حدود ۲۳ هزار و ۱۰۰ نمونه‌برداری انجام می‌گیرد که این تعداد نمونه‌برداری حدود سه برابر استاندارد ملی نمونه‌برداری در کشور است.

قنواتی با بیان اینکه به دلیل شرایط خاص خوزستان تعداد نمونه‌برداری‌های کلرسنجی سه برابر حد مجاز نمونه‌برداری است، عنوان کرد: تعداد نمونه‌گیری میکروبی در خوزستان ماهانه ۴۱۸ نمونه است که این عدد نیز ۱٫۵ برابر حد مجاز کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به این حجم از نمونه‌سنجی کلری و میکروبی در خوزستان، میانگین استان در بحث مطلوبیت نمونه‌های آب، بالای ۹۹٫۹ درصد و از حد مجاز بالاتر است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: برای سایر آزمایش‌ها، آزمایشگاه بیولوژیک و آزمایشگاه فیزیک و شیمی در اختیار داریم و به ازای هر نمونه ۲۵ فاکتور فیزیکی و شیمیایی آب را کنترل و آزمایش می‌شود. همچنین برای سایر آزمایش‌ها از آزمایشگاه‌های همکار استفاده می‌شود.

قنواتی بیان کرد: در مقوله بهداشت آب بنا بر وظیفه قانونی و رسالت اجتماعی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، خود را ملزم به حداکثر تلاش برای حفظ کیفیت آب شرب می‌دانیم و در این زمینه نهایت همکاری را با همکاران نظارتی از جمله مرکز بهداشت استان و شهرستان‌ها داریم و به محض اطلاع از هرگونه آلودگی آب، علاوه بر مسئولین کیفی مستقر در شهرها، تیم کارشناسی خبره‌ای را نیز به محل می‌فرستیم.

وی ادامه داد: تا حصول اطمینان از رفع احتمال خطر آلودگی، عملیات پایش به صورت خاص در نقاط هدف ادامه می‌یابد تا شاهد رفع خطر آلودگی آب در منطقه باشیم.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه گاه شاهد آلودگی‌هایی در برخی مناطق هستیم، گفت: در برخی شهرها به دلیل تغییر کیفیت و طعم آب، مردم نسبت به استفاده از آب‌شیرین‌کن‌های خانگی و خرید آب تصفیه از فروشندگان اقدام می‌کنند که پیش از خرید باید از سلامت آب‌های خریداری شده، نحوه انبار و توزیع آن اطمینان حاصل کنند.

قنواتی با بیان اینکه از مرکز بهداشت خوزستان که همواره بر بحث کنترل آب نظارت و پایش داشته، نهایت تشکر را دارم، عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز در این جهت نهایت همکاری را با مجموعه بهداشت استان خواهد داشت زیرا هدف همه تامین آب شرب با کیفیت و بدون آلودگی برای مردم است.

وی با بیان اینکه آزمایش‌ها نشان می دهد که آلودگی خاصی در آب‌های خوزستان وجود ندارد، ادامه داد: بر اساس آزمایش‌هایی که در بحث کنترل کیفی آب خوزستان انجام می‌گیرد، آبی که میان مردم در استان توزیع می‌شود داری ۹۹٫۹ درصد مطلوبیت و کاملا سالم و بهداشتی است و مشکلی ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.