صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / نیروهای انقلابی در کنار بصیرت، شجاعت در اقدام داشته باشند
نیروهای انقلابی در کنار بصیرت، شجاعت در اقدام داشته باشند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

نیروهای انقلابی در کنار بصیرت، شجاعت در اقدام داشته باشند

نماینده ولی فقیه در سپاه بر این نکته که نیروهای انقلابی در کنار بصیرت، شجاعت در اقدام داشته باشند، تاکید کرد.

عبدالله حاجی صادقی

به گزارش کسب و کار نیوز،حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده رهبر معظم انقلاب در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و معاونین سازمان بسیج اساتید کشور گفت: دشمنان ایران سرزمین اذهان و سرزمین قلوب را مورد هدف قرار داده اند؛نیروهای مؤمن و انقلابی و همچنین بسیج اساتید که از استقلال سازمانی برخوردار است در کنار بصیرت، شجاعت در اقدام داشته باشند.

وی افزود: توجه استادان بسیجی به حلّ مشکلات کشور از نقاط قوت اصلی روند تحولی سازمان بسیج اساتید است. زیرا در شرایط کنونی کشور، ابتکار عمل و ابداعات در کمک به رفع مشکلات مردم باید مورد توجه جدّی دلسوزان قرار گیرد؛ اگر علم به صحنه اداره کشور وارد شود، عمل کارگزاران عالمانه خواهد شد و اگر عمل عالمانه شود کارآمدی حاصل می شود.

حاجی صادقی ضمن تأکید بر تربیت نیروهای مؤثر و کادرسازی توسط بسیج اساتید و نیز ضرورت داشتن شجاعت، صراحت، قاطعیت و حضور به موقع در صحنه از سوی استادان بسیجی تصریح کرد: در برابر جبهه استکبار که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب دارای ویژگیهایی همچون: “عظمت”، “وسعت”، “نامتجانس بودن” و برخورداری از “قدرت بالای تبلیغات و رسانه” است بایستی با “تنوع”، “انگیزه”، “ابتکار” و “برنامه هدایت شده” به مقابله با آنها رفت.

وی در این باره با تمجید از راه اندازی اندیشکده های راهبردی توسط بسیج اساتید گفت: اندیشکده های راهبردی در راستای رسیدن به عملِ عالمانه است.دشمن در شرایط فعلی گرایشها و بینش ها را نشانه رفته و با کمک ابزارهای جنگ روانی چنین وانمود میکند که تئوری حکومت دینی ناکارآمد است، امّا بسیج استادان که حاوی بصیرت اند باید با شرح استعداد و ظرفیت های معرفتی و کارکردی اسلام ناب محمدی(ص) ، قرآن کریم و معارف انقلاب اسلامی قدرت نرم جبهه انقلاب را برای کمک به رفع مشکلات کشور به صحنه آورد.

حاجی صادقی با بیان این نکته که بسیج اساتید با نوآوری های خود در این مسیر باید امامت دیگر اقشار بسیج را عهده دار و پرچمدار علم نافع باشد افزود: توانمندیهای استادان و جوانان ایرانی بسیار بالاست و با داشتن چنین ظرفیتی ما می توانیم کارهای بزرگی را در کشور انجام داده و تحولات شگرفی در دنیا بوجود آوریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان ضمن بیان لزوم همفکری و همراهی بسیج اساتید دانشگاهها با بسیج اساتید حوزه های علمیه، خواستار ایجاد جبهه ای هماهنگ، حقیقی و واقعی مابین دانشگاه ها، پژوهشگاهها و مراکز علمی حوزوی برای کمک به مردم و وحدت حوزه و دانشگاه در کشور شد.

در این نشست که حجت الاسلام و المسلمین گواهی رییس بسیج اساتید حوزه های علمیه نیز حضور داشت، دکتر مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور و معاونین سازمان از روند کارهای انجام شده به ارائه گزارش و طرح مباحث پرداختند.

مجتبی زارعی در بخشی از گزارش خود ضمن ابراز خوشحالی از اینکه تصریح رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی خود با دانشگاهیان بر ضرورت ورود دانشگاه به نظام مسائل، مشکلات و چالش های کشور، نشان از این دارد که استادان بسیجی در دوره جدید و تحولی خود، رویکرد درستی را نشانه گذاری کرده اند از این رو سازمان بسیج اساتید کشور با دراختیار داشتن ۳۵ هزار استاد بسیجی در دانشگاهها، با تمام توان خود در خدمت مردم، نظام و انقلاب اسلامی خواهد بود و در این راستا با تشکیل “هسته های علمی مسأله یاب” و “اندیشکده های حلّ المسائلی” در پایتخت و استانها وارد فاز اقدام شده است.

وی همچنین با تأکید بر اینکه استادان متعهد دانشگاه تصمیم گرفته اند تا با تمام توان برای خدمت به ایرانیان وارد صحنه شوند، گفت: اخیراً نیز بسته سیاستی بسیج استادان کشور در حوزه اقتصاد به همراه بیانیه اجتماعی و سیاسی به دولت محترم ارائه شده است ضمن اینکه در مواردی که لازم باشد بسیج اساتید به کارگزاران کشور از موضع علم تذکر و اخطارهای لازم را خواهد داد تا تصمیمات نادرستی در سطح مدیریت کشور اتخاذ نگردد. از این رو سیاست ما در برابر دولت و کارگزاران کشور، همراهیِ انتقادی و همکاری نقادانه خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.