صفحه اصلی / استان ها / یزد / مصون ماندن مرغداری‌های یزد از خسارت خاموشی‌های برق

مصون ماندن مرغداری‌های یزد از خسارت خاموشی‌های برق

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران یزد مدعی است که تاکنون مرغداری‌های یزد درگیر خاموشی‌های اخیر برق نشده‌اند و هیچ مورد خسارتی نیز تاکنون گزارش نشده است.

مرغ داری

محدود بودن توان تولید نیروگاهی در حوزه برق، کاهش نزولات جوی در سال‌های اخیر و افزایش گرمای هوا به ویژه در تابستان امسال، اهمیت نگاه ویژه به مباحث مدیریت مصرف را دو چندان کرده به نحوی که شرکت توانیر برای جبران کسری اوج بار شبکه مصرف، برنامه‌های مدیریت اضطراری بار شبکه را در استان‌های کشور اعمال کرده است. این وضعیت در استان یزد نیز برقرار است به نحوی که هر روز بر طبق برنامه‌های مدیریت بار که البته از طریق سایت شرکت توزیع برق استان به آدرس اینترنتی WWW.YED.CO.IR اطلاع‌رسانی می‌شود، در نقاط مختلف استان شاهد خاموشی هستیم.

محمدرضا صحتی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در این باره با اشاره به افزایش مصرف برق به دلیل استفاده از سیستم های سرمایشی در کل کشور و شرایط کاهش تولید نیروگاه‌ها آبی به دلیل خشکسالی‌های اخیر، می گوید: اگر  همه مشترکین برق فقط ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند، گذر از پیک بار تابستان بدون نیاز به برنامه های مدیریت بار انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان می‌کند: در حال حاضر با توجه به شرایط مذکور، مراکز دولتی، کشاورزی، تجاری، صنعتی و سایر مصارف به ترتیب اولویت در برنامه‌های مدیریت اضطراری بار گنجانده شده‌اند.

هر چند به گفته‌ی این مسئول، تامین برق مراکز حساس و مهم فاقد دیزل ژنراتور مانند بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های تامین آب آشامیدنی مورد اهتمام در برنامه‌های خاموشی استان است، ولی در اخبار سایر مناطق کشور شاهد خسارت جبران ناپذیر این خاموشی‌ها بر فعالیت برخی از بخش‌های تولید مانند واحدهای پرورش طیور بوده‌ایم.

این موضوع در مورد استان یزد هنگامی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند که بدانیم این استان تقریباً دو برابر نیاز داخل استان در حوزه پروروش مرغ گوشتی فعالیت دارد و سالانه بخش زیادی از تولیدات این بخش به خارج از استان صادر می‌شود.

«نادر سلیم» معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان در این باره اظهار می‌کند: ظرفیت تولید گوشت مرغ  استان در هر دوره پرورش در واحدهای مرغداری ۱۲ میلیون قطعه است ولی در شرایط کنونی کمتر از این ظرفیت تولید می‌شود. تولید سالانه گوشت مرغ استان در حال حاضر ۵۶ هزار تن است که این میزان تولید جای آن را دارد که در صورت حمایت‌های بیشتر از صنعت مرغداری به بیش از سه برابر افزایش پیدا کند.

نظر به اهمیت تاثیر خسارت مرغداری‌های استان بر تعادل عرضه و تقاضا در بازار گوشت مرغ و قیمت‌ این کالای سبد عموم خانوارها، «مهدی دشتی» رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران یزد نیز به گفت‌وگو نشستیم.

این مسئول در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا تاکید می‌کند: تاکنون مرغداری‌های یزد درگیر خاموشی‌های اخیر برق نشده‌اند و هیچ مورد خسارتی نیز تاکنون گزارش نشده است.

البته دشتی از قیمت پایین مرغ در یزد، گلایه و اظهار می‌کند: هم‌اکنون قیمت هر کیلو گوشت مرغ در یزد بین ۵۶۰۰ تا ۵۷۰۰ تومان است که این قیمت در مقایسه با افزایش بیش از ۴۰ درصد هزینه‌های مواد اولیه لازم برای مرغداری‌ها، رقم پایینی است.

وی در مورد پیش‌بینی تغییرات قیمت مرغ در آینده نیز می‌گوید: تولید گوشت مرغ اخیراً در استان ۳۰ درصد افزایش یافته ولی به همین میزان متقاضی بازار کاهش یافته لذا هیچ تغییر قیمتی در بازار برای آینده پیش‌بینی نمی‌شود.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران یزد در پایان نیز خاطرنشان می‌کند: البته در حال حاضر از مجموع ۱۲۰۰ واحد مرغداری یزد، تنها ۳۰۰ مرغداری فعال هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.