چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / زائرسراهای رضوی با توجه به منویات رهبری شکل گرفت

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی:

زائرسراهای رضوی با توجه به منویات رهبری شکل گرفت

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی گفت: زائرسراهای رضوی با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از اقشار محروم شکل گرفت.

زائرسرا

به گزارش کسب و کار نیوز، خلیل اکبری در مراسم افتتاحیه زائرسرای رضوی در سالن اجتماعات آن محل عنوان کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی‌ بر توجه به محرومان در منشور اعطایی ایشان به تولیت آستان قدس رضوی تصمیم گرفتیم تا عملیات اجرایی زائرسرای محله چمن مشهدالرضا(ع) را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه پروژه زائرسرای رضوی در زمینی به مساحت ۲/۸هکتار در ۳ فاز، اواخر آذرماه سال ۹۵ با حضور تولیت آستان قدس رضوی کلنگ زده شد و امروز فاز نخست آن به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: این زائرسرا در ۸ بلوک با ۳ فرمت طراحی شده است. این فاز دارای ۴ سالن هیئتی است که هرکدام ۴۵۰ متر مربع مساحت دارد و برای اقامت هیئت‌های زائران طراحی شده است.

اکبری با اشاره به اینکه امکانات رفاهی مانند سرویس‌های بهداشتی، کافی شاپ، رستوران و… در این زائرسرا احداث شده است، بیان کرد: در ۶ بلوک دیگر ۲۴ واحد اقامتی ۴۵ متری و ۵۶ متری در این فاز ساخته شده که هر واحد سوئیت بین ۴ تا ۶ نفر ظرفیت اقامت دارد.

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی با بیان اینکه در کل این مجموعه برای هزار نفر به صورت حداقلی و در صورت استفاده کردن از واحدهای هیئتی بدون تخت خواب و پر شدن واحدهای سوئیتی با حداکثر نفرات، ۱۴۰۰ نفر ظرفیت دارد، تصریح کرد: در حال حاضر فاز دوم این زائرسرا که تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، دارای ۱۰ بلوک سوئیتی و ۲ واحد هیئتی است.

وی با اشاره به اینکه ساخت فاز سوم زائرسرا در ۳ طبقه و ۷ بلوک در سال آینده آغاز می‌شود، بیان کرد: در بازه زمانی ساخت فاز نخست این پروژه ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال دائم داشته‌اند.

اکبری افزود: مسافت کوتاه این مجتمع تا حرم یکی از ویژگی‌های شاخص است؛ فاصله زائرسرای رضوی تا حرم مطهر به صورت پیاده ۲۰۰۰ متر است که طی ۲۰ تا ۲۵ دقیقه طی می‌شود. همچنین فضای استقرار حداقل یک ماشین برای هر سوئیت در نظر گرفته شده است.

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی با بیان اینکه ۲۰ درصد بیش از تعداد سوئیت‌ها، ظرفیت برای گنجایش وسیله نقلیه در نظر گرفته شده است، گفت: قرار است در یکی از بلوک‌های هیئتی، یک مجموعه درمانی احداث شود که نازک کاری‌های آن در حال انجام است. با احداث این مجموعه درمانی علاوه بر زائران مستقر در این زائرسرا، مجاوران آن منطقه نیز می‌توانند از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه برای هر یک از بلوک‌های این مجتمع یک موتورخانه مرکزی احداث شده است، تصریح کرد: تاکنون برای احداث ۲ فاز این زائرسرا از اواخر سال ۹۵، حدودا ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده که مجموعا ۱۴ میلیارد تومان برای فاز نخست و ۱۵ میلیارد تومان برای فاز دوم آن اختصاص یافته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.