صفحه اصلی / استان ها / قم / راه نجات اقتصاد کشور، جذب سرمایه‌گذار خصوصی است

استاندار قم:

راه نجات اقتصاد کشور، جذب سرمایه‌گذار خصوصی است

‌استاندار قم گفت: تنها راه نجات اقتصادی کشور در وضعیت کنونی، جذب سرمایه‌گذاری خصوصی در بخش‌های تولید و اجرای پروژه‌هاست.

استاندار قم

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، سید مهدی صادقی عصر دوشنبه در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان قم در تالار امام جواد(ع) عنوان کرد: پیگیری هر یک از مصوبات در خصوص جذب سرمایه‌گذار نیاز به همت مدیران دارد.

وی تصریح کرد: فرآیند سرمایه گذاری باید کوتاه شود، چرا که اختصاص فرصتی ۱ تا ۲ ساله برای سرمایه گذاری و سوزاندن فرصت‌ها به وسیله بروکراسی و موانع، نتیجه‌ای به همراه ندارد، از این رو مدیران باید زمان صدور مجوز برای سرمایه گذاری را کوتاه کنند.

استاندار قم افزود: تنها راه نجات اقتصادی کشور در وضعیت کنونی، جذب سرمایه‌گذاری خصوصی در بخش‌های تولید و اجرای پروژه‌هاست. سرمایه‌گذاری چه کوچک و یا بزرگ هیچ تفاوتی ندارد و می‌تواند بسیاری از مشکلات تولید و اشتغال را رفع نماید، از این رو با مطالعه و آسیب شناسی و فرآیندی کارشناسی باید سرمایه گذاران را جذب کرد.

صادقی با تاکید بر ساده‌سازی فرآیندهای سرمایه‌گذاری و تولید اظهار کرد: متاسفانه گویا برخی از مدیران حوصله‌ای برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاری ندارند و اصلا اهمیت آن را در حل معضلات اقتصادی نمی‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: جذب سرمایه گذار و رفع مشکلات اقتصادی کشور یک وظیفه ملی و تکلیف است و با توجه به اعتقادی که به انقلاب داریم باید برای ادامه حیات پرافتخار آن تلاش کنیم.

استاندار قم ادامه داد: صدور مجوز جهت سرمایه گذاری باید مسیر منطقی و قابل قبولی داشته باشد و در برخی از قوانین و موانع، بازنگری شود و برخلاف سنت‌های گذشته برخی از بروکراسی‌ها را رفع کرد.

وی با بیان اینکه ستادهای سرمایه‌‌گذاری موظف هستند منطبق با فلسفه وجودی‌شان حرکت کنند و به عنوان پشتیبان در کنار سرمایه‌گذار باشند، افزود: این ستاد باید در کمترین زمان به رسالت خود در سهولت سرمایه گذاری در تولید و اجرای پروژه‌های اقتصادی بپردازد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور مالزی در سال‌های اخیر عنوان کرد: این کشور در وضعیت اقتصادی خوبی قرار نداشت، اما برای نجات اقتصاد خود با نیازسنجی و نگرشی صحیح، از همه برندهای معروف جهان دعوت کرد تا در این عرصه‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند. مالزی در کمتر از ۴۸ ساعت همه امکانات و مجوزها را برای حضور سرمایه گذاران فراهم ساخت و سرمایه گذاران زیادی را در سطح جهان جذب کرد و به پیشرفت اقتصادی رسید.

وی اظهار کرد: ما توان و امکاناتی به مراتب بیشتر و گسترده تر از کشور مالزی داریم فقط کافیست از پوسته و قالب بندی فعلی بیرون بیاییم و با توجه به شرایط کشور به هدف گذاری بپردازیم. امروز دشمن برای نابودی کشور ایران کمر همت بسته است و در چنین شرایطی، وظیفه سنگینی داریم، باید با تدابیر اقتصادی، آینده بهتری را برای فرزندان مهیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خواستن، توانستن است و امروز‌ خواستن و اراده کردن یک تکلیف و ضروت است، بخش خصوصی دارای توانمندی زیادی در سرمایه‌گذاری است، قطعا با حضور دولت به تنهایی، اتفاق مهم اقتصادی روی نمی‌دهد و باید از حضور بخش خصوصی استفاده کرد.

استاندار قم همچنین در رابطه با انعقاد تفاهم نامه ای با شرکت چینی در رابطه با تولید برق از انرژی‌های خورشیدی در قم عنوان کرد: ایران و چین سابقه همکاری خوبی را در عرصه‌های اقتصادی دارند و با توجه به شرایط فعلی در تامین برق این تفاهم نامه می‌تواند در تولید برق از انرژی خورشیدی موثر باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.