صفحه اصلی / اقتصادی / افزایش ۲۰درصدی تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت های بزرگ
افزایش ۲۰درصدی تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت های بزرگ

افزایش ۲۰درصدی تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت های بزرگ

میزان تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت های بزرگ معدنی طی 3 ماهه نخست امسال، 20 افزایش یافت. در این مدت تولید دانه بندی سنگ آهن نیز 22درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایمیدرو ، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان خرداد، ۱۱ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۵۱۲ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۹ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۷۴۶ تن بود که حاکی از افزایش ۲۰ درصدی تولید این محصول است.

از این میزان، شرکت های «گل گهر» ۴ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۰۶ تن، «چادرملو» ۲ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۶۵۰ تن، «سنگ آهن مرکزی» یک میلیون و ۳۷۷ هزار و ۳۴۷ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» یک میلیون و ۳۱۵ هزار و ۶۰۸ تن، «گهر زمین» یک میلیون و ۱۰۸ هزار و ۲۳۷ تن، «اُپال پارسیان سنگان» ۶۵۹ هزار و ۳۹۲ تن و «جلال آباد» ۱۶۸ هزار و ۱۷۲ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.

افزایش ۲۲ درصدی تولید دانه بندی

بنا به این گزارش، ۵ شرکت بزرگ معدنی طی ۳ ماه نخست امسال، یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۱۱۱ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۴۹۲ تن)، ۲۲ درصد رشد نشان می دهد.

از این میزان، شرکت سنگ آهن سنگان «۶۰۱ هزار و ۶۶۳ تن»، سنگ آهن مرکزی «۴۰۳ هزار و ۶۸۰ تن»، فلات مرکزی «۲۵۹ هزار و ۹۶۴ تن»، چادرملو ۱۱۹ هزار و ۶۶۴ تن و میشدوان «۵۱ هزار و ۱۴۰ تن» تولید کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.