صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / امکان ورود نیروهای آتش نشانی برای بازرسی به ساختمان‌های مسکونی وجود ندارد
امکان ورود نیروهای آتش نشانی برای بازرسی به ساختمان‌های مسکونی وجود ندارد

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد:

امکان ورود نیروهای آتش نشانی برای بازرسی به ساختمان‌های مسکونی وجود ندارد

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نیروهای سازمان آتش نشانی امکان ورود به ساختمان‌های با کاربری مسکونی را ندارند، گفت: ساختمان پارامیس پایان کار نداشته لذا فاقد تاییدیه و گواهی ایمنی از سازمان آتش نشانی بوده است.

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، زهرا صدر اعظم نوری در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به آتش سوزی در ساختمان مسکونی برج پارامیس در منطقه ۲۲ گفت: این حادثه در ساعت ۱۵:۲۶ یکشنبه اتفاق افتاده که بلافاصله پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ نیروهای شش ایستگاه آتش نشانی به همراه گروه امداد و نجات، دستگاه‌های بالابر هیدرولیکی، نردبان و خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: این ساختمان متعلق به تعاونی هیات علمی دانشگاه تهران است. ساختمان ۲۰ طبقه‌ای که دارای حدود ۲۴۰ واحد مسکونی است. این ساختمان نوساز بوده و در حدود دو سال از ساخت آن می‌گذشته است.

وی ادامه داد: در قسمت رایزرهای این برج، یعنی محل قرار گرفتن سیم، کابل، لوله و اتصالات این حادثه اتفاق افتاده و به برخی واحدهای مجاور نیز سرایت کرده بود. در حقیقت آتش سوزی از طبقات پایین آغاز شده و به بالاترین طبقات سرایت کرده، شدت آتش و دود به حدی بود که از طبقه دوم به بعد امکان نفوذ آتش نشانان بسیار سخت بوده و تنها با استفاده از دستگاه‌های تنفسی این کار امکانپذیر بوده است.

نوری تاکید کرد:‌ تعداد زیادی از ساکنان در طبقات فوقانی ساختمان در میان حجم بسیار زیاد دود غلیظ محبوس شده بودند که نیروهای آتش نشانی به محض رسیدن به محل حادثه به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول پس از قطع جریان اصلی برق و گاز با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده مشغول عملیات مهار آتش شدند و همزمان گروه دیگری مجهز به تجهیزات تنفسی پس از ورود به محل حادثه و جستجو در قسمت‌های مختلف ساختمان حدود ۱۲۰ نفر را با کمک بالابر و نردبان هیدرولیکی به سلامت از میان دود غلیظ خارج کرده‌اند.

وی ادامه داد: میان افراد نجات یافته کودک چند روزه و افراد سالخورده نیز وجود داشت که خوشبختانه همگی به سلامت از ساختمان خارج شدند و تنها چند نفر دچار مشکلات تنفسی جزئی شده بودند که از سوی کادر پزشکی اورژانس به صورت سرپایی مداوا شدند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه نیروهای آتش نشانی آتش را پیش از سرایت به قسمت‌های دیگر ساختمان مهار کردند افزود: عملیات در ساعت ۲۰:۳۰ به پایان رسید و به جهت حصول اطمینان و رفع خطر احتمالی نیروهای یک ایستگاه تا ۱۲ ساعت پس از اتمام عملیات در محل حضور داشتند.

وی افزود: این برج پایان کار ندارد لذا فاقد تاییدیه و گواهی ایمنی از سازمان آتش نشانی است. در حقیقت عملا عده زیادی در این ساختمان سکونت داشتند و از ساختمان بهره برداری شده بود. سیستم‌های اطفاء و اعلام حریق در ساختمان نصب شده اما آماده به کار نبوده است.

وی ادامه داد: نیروهای آتش نشانی به عنوان بازرسان ایمنی اجازه ورود به ساختمان‌های مسکونی را ندارند. به این جهت امکان صدور و ابلاغ اخطار برای ساختمان‌های ناایمن با کاربری مسکونی نیست و فقط موارد موجود در محیط بیرونی ساختمان را می‌توانند مورد بازرسی قرار دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تصمیم جدید دولت درباره یارانه‌های نقدی/ اعلام جزییات

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.