صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / تولید ۷ هزار و ۹۲۲ گیگاوات ساعت برق در سه ماهه نخست امسال در خوزستان
تولید ۷ هزار و ۹۲۲ گیگاوات ساعت برق در سه ماهه نخست امسال در خوزستان

تولید ۷ هزار و ۹۲۲ گیگاوات ساعت برق در سه ماهه نخست امسال در خوزستان

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: با توجه به نیاز شبکه سراسری و همچنین برنامه تعمیرات واحدهای تولیدی، هفت هزار و ۹۲۲ گیگاوات ساعت برق در سه ماه نخست ۹۷ در خوزستان تولید شد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مهرداد بلادی موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان برابر ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات ساعت است. همچنین ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر ۸ هزار و ۱۶۹ مگاوات و در بخش حرارتی ۵ هزار و ۲۷ مگاوات است.

وی افزود: از ۷ هزار و ۹۲۲ گیگاوات ساعت برق تولیدی در سه ماهه نخست سال، سهم نیروگاه‌های برق‌آبی برابر یک هزار و ۲۰۲ گیگاوات ساعت (۱۶ درصد) و سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی برابر ۶ هزار ۷۲۰ گیگاوات ساعت (۸۴ درصد) کل انرژی تولیدی بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: نیروگاه‌های حرارتی و گازی خوزستان شامل رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، ماهشهر و فجر در سال جاری ۶ هزار و ۷۲۰ گیگاوات ساعت تولید داشته‌اند که از این میزان ۴۷ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۵۳ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی تولید شده است.

بلادی موسوی اضافه کرد: نیروگاه‌های حرارتی و گازی خوزستان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از ۷۲ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده‌اند.

وی تصریح کرد: پیک خردادماه سال جاری ۷ هزار و ۶۵۶ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل حدود ۸٫۲ درصد کاهش داشته است همچنین انرژی مصرفی در سه ماهه سال ۱۳۹۷ برابر با ۹ هزار و ۸۴۹ گیگاوات ساعت بوده که نشان‌دهنده حدود ۲ درصد کاهش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با تقدیر از مردم و مشترکین به دلیل همکاری در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی گفت: به منظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن برای کلیه مشترکین و تامین رفاه عمومی از مردم تقاضا می‌کنیم استفاده بهینه از برق را سرلوحه کار خود قرار دهند.

بلادی موسوی تاکید کرد: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تمهیدات لازم برای تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکین در تمامی فصول سال فراهم کرده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه، ضرورت مدیریت مصرف برق و جابه‌جایی مصارف غیرضروری از ساعات اوج مصرف (۱۳ الی ۱۷ و ۲۱ الی ۲۳) به سایر ساعات شبانه‌روز توسط کلیه مصرف‌کنندگان امری لازم و ضروری است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.