صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / پیگیری پیوستن کرمانشاه به مجموعه شهرهای خلاق یونسکو هستیم
پیگیری پیوستن کرمانشاه به مجموعه شهرهای خلاق یونسکو هستیم

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه:

پیگیری پیوستن کرمانشاه به مجموعه شهرهای خلاق یونسکو هستیم

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: یکی از برنامه های امسال پیگیری پیوستن کرمانشاه به مجموعه شهرهای خلاق یونسکو است.

مهدی عبدالمالکی

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، مهدی عبدالمالکی در نشست خبری امروز (اول مرداد) با اشاره به اهمیت فرهنگ در توسعه جوامع، گفت: متاسفانه همواره در نوع نگاه، تخصیص اعتبارات و تعریف برنامه در حوزه فرهنگ دچار مشکل بوده‌ایم و هیچگاه اساسی و پایه‌ای حوزه فرهنگ را مد نظر قرار نداده‌ایم.

وی افزود: خوشبختانه اهمیت مباحث فرهنگی از ۹ ماه پیش به طور جدی مد نظر سازمان شهرداری‌ها قرار گرفت و در این راستا سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در شهرداری کلانشهرها راه اندازی شد.

وی با اشاره به شروع به کار سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه از آذرماه سال گذشته، گفت: این سازمان نوپا است و فعالیت‌های آن عمدتا در این چند ماه بحث ساختار سازی بوده است.

عبدالمالکی افزود: در این مدت فعالیت‌های خود را در دو حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقا سطح فرهنگ جامعه در قالب رفتار شهروندی متمرکز کردیم و گروه هدف این برنامه‌ها نیز عمدتا کودکان و نوجوانان شش تا ۱۸ سال هستند که آموزش آنها با اثربخشی بیشتری همراه است.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌های فرهنگی شهرداری در سه حوزه، گفت: حوزه اول بخش آموزش شهروندی است که در قالب آموزش‌های عمومی و اختصاصی پیگیری می‌شود.

این مسئول افزود: تاکنون در بحث آموزش‌های عمومی ۴۰ دوره برای رده‌های سنی مختلف در سه فرهنگسرا برگزار شده و آموزش‌های تخصصی نیز از طریق انجمن‌های مختلف در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: محور دیگر کار حوزه فرهنگی شهرداری بحث برگزاری برنامه های فرهنگی است که تاکنون ۴۵ رخداد فرهنگی در شهر کرمانشاه برگزار شده که شاه بیت آن اجرای ۲۰۰ برنامه فرهنگی در نوروز امسال بود.

عبدالمالکی بخش دیگر فعالیت‌های فرهنگی شهرداری را تقویت زیرساخت‌های فرهنگی شهر عنوان کرد و افزود: در همین راستا سال گذشته نگارخانه قدیمی شهر احیا شد و هم اکنون استانداردترین نگارخانه غرب کشور محسوب می شود.

وی افزود: امسال نیز تلاش داریم تالار شهر که در محوطه تاریخی شهرداری قرار دارد را احیا کنیم.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه همچنین از پیگیری راه‌اندازی بازارچه فرهنگ و هنر در کرمانشاه خبر داد.

عبدالمالکی در ادامه با اشاره به برنامه‌های امسال حوزه فرهنگی شهرداری گفت: امسال در حال پیگیری دو رویداد مهم هستیم که یکی از آنها پیگیری پیوستن کرمانشاه به مجموعه شهرهای خلاق یونسکو است.

وی افزود: تاکنون ۱۱۶ شهر عضو این مجموعه هستند و با پیوستن کرمانشاه به مجموع این شهرها می توانیم از مزایای خواهر خواندگی با سایر شهرهای مطرح حوزه گردشگری و برقراری ارتباطات بین المللی بهره‌مند شویم.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه افزود: حوزه دیگری که به جد پیگیر آن هستیم بحث رونق موسیقی فولکلور و سنتی کرمانشاه است، چرا که کرمانشاه به اعتقاد خیلی از بزرگان موسیقی ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت موسیقی ایران را دارد.

عبدالمالکی همچنین با اشاره به ایجاد هم‌افزایی میان دستگاه‌های فرهنگی استان گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده هم افزایی خوبی میان دستگاه‌های فرهنگی کرمانشاه ایجاد شده و کارهای فرهنگی مشترک نیز انجام شده و امسال نیز تلاش داریم تا پنج رخداد ملی و کلان را با همکاری دستگاهای فرهنگی برگزار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تقسیم بندی شهر کرمانشاه به محلات مختلف گفت: بر اساس کار علمی هر یک از هشت منطقه شهرداری کرمانشاه به یازده محله تقسیم شده و در ۵۰ حوزه اطلاعات کمی این مناطق از جمله بحث سرانه جمعیتی، سرانه فضای سبز، سرانه بهداشتی و … جمع آوری شده است.

عبدالمالکی تاکید کرد: داشتن این اطلاعات موجب می شود برای هر یک از این محلات و مناطق متناسب با شرایط آنها در هر حوزه‌ای نسخه پیچیده شود و به نیاز واقعی هر منطقه پاسخ داده شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.