صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / بناهای تاریخی کرمانشاه در زلزله دیروز آسیب ندیدند
بناهای تاریخی کرمانشاه در زلزله دیروز آسیب ندیدند

بناهای تاریخی کرمانشاه در زلزله دیروز آسیب ندیدند

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: خوشبختانه در زلزله دیروز (31 تیر) هیچکدام از بناهای تاریخی شهرستانهای متاثر از زلزله آسیب ندیدند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، اکبر رضایی به زلزله شدید روز گذشته ثلاث باباجانی اشاره کرد و افزود: در محدوده شهرستان ثلاث باباجانی آثار تاریخی چندانی نداریم.

وی اظهارکرد: کار بررسی آثار تاریخی سایر شهرستان های متاثر از زلزله نیز تا ظهر امروز(دوشنبه) به اتمام رسید که طبق این بررسی ها، خوشبختانه هیچکدام از آثار، بناهای تاریخی، موزه‌ها و اماکن باستانی استان آسیبی ندیده اند.

معاون میراث فرهنگی استان در ادامه با اشاره به خسارت زلزله سال گذشته به ۱۰ بنا و اثرتاریخی استان، عنوان کرد: از جمله این آثار مقبره ابودجانه و عبدالله بن عمر در شهرستان دالاهو بود که کار مرمت آنها در مراحل پایانی قرار دارد.

وی اضافه کرد: همچنین جاده دسترسی به تاق گرا نیز در سرپلذهاب دچار آسیب شده بود که مرمت شد.

رضایی با بیان اینکه برای بخش های تخریب شده قلعه یزدگرد یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: درصورت تخصیص این اعتبار کار مرمت این اثر باستانی را نیز آغاز خواهیم کرد.

به گفته این مسئول تاکنون اقدامات حفاظتی لازم بر روی دو اثرت اریخی قلعه گبری و قلعه گیلانغرب نیز انجام و اقدامات مرمتی روی عمارت خسرو و چهار قاپی نیز در دستورکار است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی قرار است یک میلیارد تومان اعتبار برای اجرای فاز اول مرمت بناهای آسیب دیده از زلزله سال ۹۶ به میراث فرهنگی استان تخصیص دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.