صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / ۷۰۰۰ خانوار عشایری کرمانشاه مشکل “آب” دارند
۷۰۰۰ خانوار عشایری کرمانشاه مشکل “آب” دارند

۷۰۰۰ خانوار عشایری کرمانشاه مشکل “آب” دارند

سرپرست امور عشایری استان کرمانشاه از مشکل کمبود آب برای هفت هزار خانوار عشایری کرمانشاه خبر داد و گفت: فقط سه هزار خانوار از این تعداد آبرسانی سیار می‌شوند.

عشایر

حسن احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وجود ۱۴ هزار خانوار عشایری در استان کرمانشاه، گفت: از این تعداد هفت هزار خانوار مشکل تامین آب دارند.

وی از محدودیت‌های اعتبار و بودجه امور عشایری استان یاد که مانع آبرسانی سیار برای همه این خانوارها می‌شود و افزود: اکنون آبرسانی سیار برای سه هزار خانوار عشایری استان کرمانشاه صورت می‌گیرد.

به گفته این مسئول، از این تعداد دو هزار خانوار در شهرستان کرمانشاه و مابقی در سایر نقاط استان است.

سرپرست امور عشایری استان کرمانشاه با اشاره به سهمیه کم آبی که برای این خانوارها در نظر گرفته می‌شود، عنوان کرد: در شرایطی که سهمیه آبرسانی سیار برای هر فرد شهری و روستایی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر است، این عدد برای جمعیت عشایری حدود ۵۰ لیتر در شبانه‌روز است که باید با آن نیازهای آبی خود و حتی دام‌هایشان را نیز رفع کنند.

احمدی عمده خانوارهای نیازمند آبرسانی در مناطق ییلاقی را مربوط به کرمانشاه و در مناطق قشلاقی مربوط به سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب دانست.

وی درباره سایر خانوارهای عشایری که آبرسانی برای آنها انجام نمی‌شود خاطرنشان کرد: این خانوارها یا به چشمه و منابع آب دسترسی دارند یا خودرو دارند و می‌توانند از مناطق دیگر آب تامین کنند.

 سرپرست امور عشایری استان کرمانشاه از رایزنی برای افزایش اعتبار مورد نیاز به منظور افزایش تانکرهای آبرسانی سایر برای عشایر هم خبر داد.

به گفته احمدی هم اکنون ۲۷ دستگاه تانکر آبرسانی سیار برای عشایر استان را انجام می‌دهند که ۱۰ تانکر آن برای شهرستان کرمانشاه است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.