چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / تولیدکنندگان برای مقابله با فساد با دولت همدل هستند
تولیدکنندگان برای مقابله با فساد با دولت همدل هستند

دبیر کل خانه صنعت:

تولیدکنندگان برای مقابله با فساد با دولت همدل هستند

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت(صمت) ایران با تأکید بر لزوم ایجاد واحدهای ویژه مبارزه با فساد اقتصادی اظهار کرد: صنعتگران و تولیدکنندگان کشور عاشقانه برای پیشرفت ایران تلاش دارند و برای مقابله با انحراف‌ و فساد با دولت همدل و هم جهت هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، سیدمحمدرضا مرتضوی پنجشنبه‌ شب در همایش روز صنعت و معدن در پارک علم و فناوری یزد با اشاره به شرایط اقتصادی و سختی‌هایی که بخش خصوصی و صنعتگران با آن مواجه هستند، اظهار کرد: درخواست بخش خصوصی از نهادهای دولتی رعایت عدل و انصاف است.
وی با بیان اینکه اشتغال‌ زایی و فعالیت در عرصه تولید امری پرهزینه و پردردسر است ، افزود: در این شرایط انصاف نیست بخش صنعت، این تلاش را انجام می دهد، مسئولیت سایر بخش ها را در مسایلی همچون مالیات بر عهده داشته باشد.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اضافه کرد: چرا باید دولت اجازه دهد به نام ائمه اطهار موسسه ای ۱۲هزار میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری و از جایگاهش سوء استفاده کند.
مرتضوی با اشاره به مشکل اخذ یک فقره مجوز و صدور پروانه و پرداخت های غیرمتعارف در این ارتباط ، تصریح کرد: روزی تخلف مخفی بود اما امروز فساد اداری و اقتصادی ، معضلات را برای فعالان بخش خصوصی دوچندان کرده است.
وی با اشاره به نوسان و مشکل بازار ارز در ماه ‌های گذشته یادآور شد: برخی مفسدان که قبلا ثروت ملی و بیت المال را غارت کرده بود ند ، با کاهش ارزش پول ملی در تلاش هستند، ارزهایی که از راه‌های نامشروع کسب کردند از کشور خارج کنند.
این تولیدکننده با انتقاد از وضعیت نامطلوب مالیات و بویژه مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت : صنعتگران تصمیم گرفته اند تا دیگر زیربار کج خلقی برخی ها در بحث مالیات نروند و مقابل بی قانونی ها در چارچوب قانون و مقررات مقاومت کنند.
دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: به‌ طور مثال بار مالیات ارزش‌افزوده همچنان بر عهده صنعتگران است، در حالی مقرر شد با استفاده از صندوق‌های هوشمند، از تخلف و فرارهای مالیاتی صنوف جلوگیری شود که این طرح اجرا نشد.
مرتضوی، رشد ظرفیت‌ تولید و اقتصاد کشور را نسبت به ۴۰ سال گذشته مطلوب عنوان کرد و افزود: کشور برای مبارزه با مشکلاتی همچون رشد روزافزون فساد ، نیازمند واحدهای ویژه ای که وی آن را « یگان‌ها و گردان‌ها» نامید، عنوان کرد.
وی با بیان اینکه هیچکس به ‌اندازه تولیدکنندگان برای قشر کارگر دلسوز نیست با انتقاد از سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: کارفرمایان هرماه ۳۰ درصد حقوق کارگران را به تأمین اجتماعی می‌ پردازند و سالانه حدود ۲۰ درصد حقوق آنها را افزایش می‌دهند تا برای رفاه این قشر هزینه شود اما تأمین اجتماعی آن را در مقطعی به عنوان هدیه توزیع می کرد.
وی تصریح کرد: تولیدکنندگان در عین تلاش برای پیشرفت انقلاب در مقابل انحراف از اهداف انقلاب اسلامی و هرکسی که بخواهد با کاهش ارزش پول ملی، سفره کارگران پرتلاش را خالی کند، می‌ایستد و از نمایندگان مجلس و کمیسیون مربوطه می خواهیم از حقوق این قشر دفاع کنند.
همچنین رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت یزد گفت: در طول پنج سال فعالیت دولت تدبیر و امید ، تلاش‌هایی در سیاست خارجی و برای ایجاد ثبات و پایداری در ارتباطات بین‌ المللی ایران صورت گرفت.
محمدرضا علمدار یزدی افزود: همچنین تلاش‌های فراوانی در عرصه اقتصادی برای مقاوم سازی و ایجاد انضباط و شفافیت در ساختار اقتصادی اتفاق افتاد و مهمترین هدف این بود که عاملان اقتصادی در شرایطی تصمیم گیری کنند که قابل پیش بینی و محاسبه باشد.
وی با بیان اینکه با این تلاش ها بسیاری از مشکلات اقتصادی نظیر رشد فزاینده بیکاری، تورم، و رکود کاهش یافت ، ادامه داد: دولت با تکیه بر اراده و انتخاب مردم توانست در مذاکراتی پیچیده و دشوار به توافق بین‌المللی با ۶ کشور موسوم به ۱+۵ دست یابد.
وی تصریح کرد: همچنین با موفقیت‌ در عرصه دیپلماسی، تمام تمرکز تیم اقتصادی دولت صرف بهبود فضای کسب و کار و ورود جریان سرمایه به کشور با هدف رونق، تولید و اشتغال‌زایی شد، طوریکه رشد پنج درصد تنها در بخش صنعت، اشتغالزایی سالانه ۷۰۰ هزار نفر، تورم تک رقمی و نرخ ارز با ثبات را به دنبال داشت.
رئیس سازمان صمت یزد اضافه کرد: در ادامه و با تغییر دولت در یکی از طرف‌های برجام، اعمال سیاست‌ های بی‌ ثبات کننده و آشوب طلبانه، نه تنها علیه ایران، بلکه علیه جهان آغاز شد.
علمدار یزدی ، خروج از تعهدات بین‌المللی، فروش میلیاردها دلار سلاح ، مواضع فاشیستی و نفرت پراکنی علیه مردم جهان، تروریست نامیدن ملت‌ها، دیوارکشی در مرز و تهدید به جنگ و آشوب علیه کشورها را بخشی از رویکرد دولت جدید آمریکا دانست.
وی خاطرنشان کرد: در این میان ،ایران بر مبنای خوشنامی تاریخی و فرهنگ با شکوه خود با نگاهی دقیق، تحولات را بررسی می کند و ضمن اعلام پایبندی مشروط خود به برجام، این فرصت را به طرف‌های دیگر توافق داد تا با تامین منافع مشروع و قطعی ایران که در برجام تصریح شده، این قرارداد حفظ شود.
وی افزود: با این حال برخی همچنان و برای تحقق اهداف دشمنی خود به روشنی علیه ایران فعال هستند و تلاش می کنند تا با از کار انداختن چرخ‌های اقتصاد به اهداف غیرانسانی خود برسند.
در مراسم یادشده از مسئولان ۲۱ واحد برتر استان یزد تجلیل شد.
۱۹۶۸/ ۲۰۴۷

همچنین مطالعه کنید:

۳۸۰ هزار مجوز کسب و کار، الکترونیکی شد/ اعلام فهرست دستگاه‌ها در تبدیل مجوزهای کاغذی

به گزارش کسب و کار نیوز ، در میان دستگاه‌هایی که بیشترین تبدیل مجوز کاغذی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.