صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / عباس: تصویب قوانین باطل و تبعیض آمیز وضعیت تاریخی شهر قدس را تغییر نخواهد داد
عباس: تصویب قوانین باطل و تبعیض آمیز وضعیت تاریخی شهر قدس را تغییر نخواهد داد

واکنش به تصویب قانون "کشور یهود"؛

عباس: تصویب قوانین باطل و تبعیض آمیز وضعیت تاریخی شهر قدس را تغییر نخواهد داد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که بدون قدس هیچ صلح، امنیت و ثباتی برای کسی برقرار نخواهد شد.

محمود عباس

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از الیوم السابع، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که قدس پایتخت ابدی کشور فلسطین است و بدون قدس امنیت، ثبات و صلحی برای هیچ کسی وجود نخواهد داشت و به هیچ کس این اجازه داده نخواهد شد که در حق قدس کوتاهی کرده یا آن را زیر پا بگذارد.

این اظهارات در بیانیه تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح شده است که مصوبه کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با عنوان “قانون کشور یهود” و به حساب آوردن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم و تاکید می‌کند که این قانون از وجهه تبعیض گرای اشغالگر اسرائیلی پرده برداشته و این قانون با تمامی قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی مغایرت دارد.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: تصویب چنین قوانین باطل و تبعیض آمیزی وضعیت تاریخی شهر قدس به عنوان پایتخت کشور اشغالی فلسطین را تغییر نخواهد داد و مردم ما را از مبارزه قانونی‌شان برای بیرون راندن رژیم اشغالگر و تشکیل کشور مستقل خود بازنخواهد داشت.

تشکیلات خودگردان اعلام کرد: این قانون یکی از موارد توطئه علیه مساله فلسطین و آرمان ملی ما و در رأس آن قدس با تمامی مقدساتش است. آخرین این توطئه‌ها این بود که آمریکا از انتقال سفارت خود به قدس خبر داده و آن را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت. سرنوشت این طرح‌ها شکست است و این طرح‌ها در مقابل پایداری ملت ما و پایبندی رهبری ما به اصول ملی و حمایت از مقدسات و دستاوردهایمان به جایی نخواهد رسید.

تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: حق مردم فلسطین برای بازگشت به سرزمین خود یک حق مقدس و ثابت بوده که قوانین بین‌المللی و در رأس آن قطعنامه‌ ۱۹۴ آن را تضمین کرده‌اند.

تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه بین‌الملل نیز خواست تا وارد عمل شده و برای توقف این قوانین نژادپرستانه از طریق اعمال فشار بر اسرائیل و ملزم کردن آن به اجرای قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی و بازخواست و مجازات این رژیم به دلیل نقض‌های مکرر قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی عمل کند.

در همین حال، ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن گفت: مصوبه موسوم به کشور یهود که کنست آن را تصویب کرد به منزله دامن زدن به نژادپرستی‌ها و نقض قوانین و عرف‌های بین‌المللی و حقوق بشر است.

الصفدی در توئیتی نوشت: ما قانون کشور یهود را محکوم می‌کنیم. این مصوبه شاهدی دیگر بر ادامه اتخاذ گام‌های یک جانبه از طرف اسرائیل است که نزاع را تشدید می‌کند و جامعه بین‌الملل نیز باید آن را محکوم کرده و برای حمایت از امنیت و ثبات منطقه‌ای با آن برخورد کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.