صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / آمریکا و رژیم صهیونیستی، تعیین کننده‌ی سرنوشت فلطسینی‌ها نیستند
آمریکا و رژیم صهیونیستی، تعیین کننده‌ی سرنوشت فلطسینی‌ها نیستند

آمریکا و رژیم صهیونیستی، تعیین کننده‌ی سرنوشت فلطسینی‌ها نیستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصویب لایحه‌ی جنجالی و نژاد پرستانه موسوم به کشور یهود را بخشی از طرح شیطانی موسوم به معامله ی غرب عنوان کرد و گفت: به واسطه آن مقرر شده آمریکا و صهیونیسم با سران مرتجع عرب، تکلیف بیش از ۷۰ سال اشغالگری صهیونیست ها و مظلومیت مردم فلسطین را با رسمیت دادن به این رژیم یک سره کنند، اما سران آمریکا و رژیم صهیونیستی و تعدادی از حکام سازش کار عرب، تعیین کننده‌ی سرنوشت فلطسینی‌ها نیستند.

محمد علی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

  

به گزارش کسب و کار نیوز،  حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با بیان این‌که دیروز لایحه‌ی جنجالی و نژاد پرستانه موسوم به کشور یهود در پارلمان رژیم صهیونیستی به رای گذاشته شد، تصریح کرد:  این لایحه تمامی کشور فلسطین را برای صهیونیست‌ها اعلام و فلسطینی‌ها را از تمام حقوق انسانی و شهروندی محروم کرده است و طبق این لایحه زبان عربی از مدارس سرزمین‌های اشغالی حذف و زبان عبری تنها زبان رسمی این منطقه شناخته می‌شود.

  

وی ادامه داد:  بر اساس این قانون قدس، پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام شده و توسعه شهرک‌های یهودی‌نشین ارزش شناخته می‌شود، همچنین نوع تصویب این لایحه موجب بروز اعتراضات زیادی در داخل رژیم صهیونیستی شده است،  ۶۲ رای موافق درمقابل ۵۵ رای مخالف باعث تصویب این لایحه شد. 

  

وی افزود: طبق سخنان رهبر معظم انقلاب،  این سیاست شیطانی موسوم به معامله‌ی غرب به یاری خداوند، هرگز محقق نخواهد شد. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  با تاکید بر این‌که قدس همواره قبله‌ی اول مسلمانان است و جهان اسلام در خصوص موضوع فلسطین همچنان پویا و سرزنده است، اظهار کرد: جهان اسلام هرگز تن به سازش نخواهد داد. 

  

وی با اشاره به سفر هفته گذشته‌ی دکتر ولایتی، مشاوره مقام معظم رهبری به مسکو که حامل پیام مهمی از سوی رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری بود، تصریح کرد: بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران این سفر را سفری راهبردی و تاریخی ارزیابی می‌کنند چرا که جمهوری اسلامی ایران اولین گام مهم خود را برای راهبردی کردن رابطه بین سه قدرت مهم چین، هند و روسیه برداشته است.امروزه قدرت منطقه‌ای ایران به اندازه‌ای است که می‌توان از آن به عنوان بنیان برقراری رابطه فعال با سایر قدرت‌ها استفاده کرد. 

  

  

وی با اشاره به چندین ملاقات رهبر معظم انقلاب با مسوولان دولتی در بحث اقتصاد و ریشه کن کردن فقر و فساد، گفت: از نظر رهبر انقلاب ریشه کن کردن فقر و فساد و برخورد قاطع با فساد و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های مهم جامعه است. 

  

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: یکی دیگر از توصیه‌ی رهبری این بود که مسئولان دولتی به حرف و شکایت مردم در خصوص فساد گوش دهند، مردم نمی‌توانند فساد را تحمل کنند، شکایت مردم از فساد و تبعیض از مسوولان قوه مجریه، قضاییه و مقننه زیاد است و این سه قوه باید با همکاری یکدیگر ریشه کن کردن فقر و فساد را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهند. 

  

 وی با بیان‌ این‌که وظیفه مردم برای مقابله با توطئه اقتصادی دشمن غافل نبودن از مسئله اسراف است، گفت: مرم نباید ولخرجی و زیاده روی کنند و معتقدم این مساله به نفع کشور و طبقات مستضعف جامعه خواهد بود و همچنین افراد دارای امکانات مالی و صاحبان نقدینگی، پول خود را به سمت  تولید هدایت کنند تا چرخ نقدینگی و زندگی مردم با تولید بچرخد و زمینه کارآفرینی در جامعه فراهم شود. 

  

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که وضعیت حاد بحران آب برای آینده استان پیش بینی شده است، بیان کرد:  امسال علی رغم بهبود وضعیت بارندگی، چهار سد علوی، ستارخان، سهند و نهند کا تامین کننده ی اصلی آب شرب استان هستند با کاهش  آب مواجه هستند و ادامه این روند برای تامین آب شرب استان تهدید جدی است. 

  

وی ادامه داد:  میزان بارندگی در استان کاهش ۲۴ درصدی داشته است بنابراین اگر مدیریت مصرف آب را در خانواده‌ها، ادارات و کل جامعه جدی نگیریم، بی شک سال آینده با بحران آب در استان مواجه خواهیم شد.  

  

وی با اشاره به راهکارهای اصلی برای صرفه جویی در مصرف آب، خاطرنشان کرد: آب شرب را باید با سایر مصارف شهری جدا کنیم و فرهنگ صرفه جویی مصرف آب را در میان خانواده‌ها ارتقا داده و مردم را نسبت به تبعات جدی خشکسالی آشنا و به صرفه جویی تشویق کنیم که در این راستا رسانه‌ها دارای نقش بسیار مهمی هستند تا مردم را نسبت به خشکسالی آگاه گرده و مسئله ی آب را به دغدعه ملی تبدیل کنند. 

  

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  با اشاره به دهه کرامت و ضمن خوشامدگویی به حضور خدام امام رضا (ع) در تبریز، یادآور شد: دفتر آستان قدس رضوی در استان برنامه ریزی کرده تا کسانی که تاکنون به مشهد مقدس سفر نکردند به عنوان سفر اولی با کاروان به مشهد مقدس سفر کنند. 

  

وی با بیان این‌که سیر و سلوک امام رضا(ع) را در جامعه باید مطرح کرده تا از خدمات این بزرگوار بیشتر آشنا شویم، افزود: امام رضا (ع) دارای القاب زیادی از جمله رضا، رضی، فاضل، صابر، عالم آل محمد(ص) بوده که هر کدام تجلی خصیصه خاصی در آن حضرت است. 

  

وی افزود: امام رضا(ع) در زمینه پاسخ به شبهات و امامت اقدامات اساسی انجام دادند که گویای علم نامحدود ایشان بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.