صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / صنایع کرمانشاه از قطعی برق ‌میلیاردی‌ خسارت می‌بینند
صنایع کرمانشاه از قطعی برق ‌میلیاردی‌ خسارت می‌بینند

یک مسئول:

صنایع کرمانشاه از قطعی برق ‌میلیاردی‌ خسارت می‌بینند

قطعی برق که از اوایل تیرماه به صورت گسترده و سراسری در کشور آغاز شده آسیب جدی به صنایع و واحدهای صنفی وارد کرده که در شرایط عادی هم با مشکلات متعددی مواجهند و اکنون با قطعی برق مصائب آنها مضاعف شده است.

صنعت

به گزارش کسب و کار نیوز، قطعی‌های روزانه برق با اعتراض اصناف و صنعتگران همراه بوده و صنوف و صنایع کرمانشاه نیز از این قائده مستثنی نیستند.

صاحبان صنایع و اصناف کرمانشاه در جلسه‌ای که به منظور بررسی مشکل قطعی برق در اتاق بازرگانی و با حضور قائم مقام شرکت توزیع برق استان برگزار شد به بیان مشکلات خود پرداختند.

جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه از ضرر میلیاردی و سنگین صنایع کرمانشاه در جریان قطعی‌های مکرر برق خبر داد.

وی افزود: در این شرایط سخت اقتصادی که صنعتگران با مشکلات زیادی کار می‌کنند، متحمل شدن این خسارت سنگین برای آنها غیرقابل تحمل است.

به گفته این فعال اقتصادی، عمده مشکل نیز برای واحدهای صنعتی بزرگ استان است که خارج از محدوده شهرک صنعتی واقع شده‌اند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه هر یک از صنایع مشکلات خاص خود را دارند، عنوان کرد: در صنایع ریخته‌گری چند ساعت طول می‌کشد که فلز در کوره ذوب شود و در این فرآیند ناگهان برق برای چند ساعت قطع می‌شود و دوباره باید فرآیند را از نو تکرار کرد که نتیجه آن هدر رفت چهار، پنج ساعت وقت مفید واحد در این چرخه است.

شکری تاکید کرد: ما از گذشته بابت خرید انشعاب برق پول زیادی داده‌ایم و اکنون نباید بار کمبود برق را به دوش بکشیم.

مراد مومیوند مدیرعامل شرکت مارپیچ باختر کرمانشاه نیز از ضرر ۳۰۰ میلیونی این واحد به دلیل قطعی برق خبر داد و گفت: در شرایط فعلی روزی دو ساعت قطع برق داریم و واحد عملا تعطیل است، اما باید هزینه‌ها را بپردازیم.

وی از اینکه ساعت دقیق قطعی برق به صنایع اعلام نمی‌شود، گلایه کرد و افزود: ما حتی گازوئیل کافی برای روشن کردن ژنراتور نداریم.

وی گفت: در این شرایط تعطیلی واحد به صرفه‌تر از کار کردن آن و واردن شدن این همه خسارت است.

موسی سلیمی نائب رئیس دوم اتاق اصناف کرمانشاه نیز از خسارت قطعی برق برای اصناف کرمانشاه یاد کرد و گفت: در انتهای سال باید این ساعت و روزهای بدون برق از مالیات اصناف کم شود.

وی تصریح کرد: خبازی‌ها، قصابی‌ها، واحدهای عرضه مواد خوراکی و … همه از قطعی برق متضرر هستند.

اعتضاد علیزاده رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه نیز گفت: ۲۰ سال است که خشکسالی در کشور داریم و آیا در این ۲۰ سال نتوانستیم فکری برای جایگزینی نیروگاه‌های برق آبی کشور بکنیم.

وی با انتقاد از اینکه مردم و اصناف از بی آبی و بی برقی زله شده‌اند، افزود: از شنیدن شعارهای مسئولین خسته شدیم و در عمل این ماه هستیم که همه مشکلات را تحمل می‌کنیم.

نماینده گلخانه‌داران کرمانشاه نیز از آسیب جدی ناشی از گرما و قطعی برق به تولیدات گلخانه‌های استان یاد کرد و سایر افراد حاضر در جلسه نیز از مشکلات قطعی برق به واحدهای کشاورزی، دامداری، خوراک دام و طیور و … گلایه کردند.
 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.