صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / سالانه ۲۷۰ محله در طرح باز آفرینی شهری بازسازی می شود
سالانه ۲۷۰ محله در طرح باز آفرینی شهری بازسازی می شود

سالانه ۲۷۰ محله در طرح باز آفرینی شهری بازسازی می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی، از بازسازی و نوسازی 270 محله از بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی با اعتباری معادل 250 هزار میلیارد ریال در سال خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، هوشنگ عشایری روز چهارشنبه در جلسه ستاد باز آفرینی شهری پایدار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از مجموع اعتبار سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و مابقی از محل اعتبارات شهرداری ها و دولتی، تامین اعتبار می شود.
وی با بیان اینکه بودجه سال ۹۶ شهرداری ها حدود ۵۵۰ هزار میلیارد ریال مصوب شد، افزود: با وجود نگرانی های موجود برای تامین این حجم از سرمایه گذاری، سال گذشته ۸۲ هزار میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز برای بازآفرینی شهری در قالب احیای بافت های فرسوده و بازسازی سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهرها از اعتبارات شهرداری ها اختصاص یافت.
عشایری ادامه داد: ۴۱ هزار میلیارد ریال نیز از اعتبارات مورد نیاز سال گذشته از محل اعتبارات راه و شهرسازی و ۲۵ هزار میلیارد ریال نیز از محل تسهیلات حمایت از مسکن در نظر گرفته شد.
وی بیان داشت: برای سال جاری نیز دولت ۱۵ هزار میلیارد ریال برای باز آفرینی شهری در اختیار این شرکت قرار داده است.
وی ادامه داد: طبق درخواست ستاد باز آفرینی شهری و با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی امسال قیر یارانه ای برای سرویس دهی معابر در بافت های فرسوده اختصاص یافته است.
عشایری، آغاز اجرای طرح بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی را از سال ۹۵ عنوان کرد و افزود: در این طرح ۱۰ ساله بهسازی محله های قدیمی ۵۴۳ شهر کشور هدفگذاری شده است.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی ادامه داد: به منظور ترغیب بخش خصوصی و مردم برای همکاری و مشارکت در ساخت بافت های فرسوده بر اساس ماده ۲۱ آیین نامه اجرایی ستاد باز آفرینی شهری، تسهیلات ۱۸درصدی ساخت برای این مناطق در ۲ سال نخست با بهره ۵۰ درصدی برای متقاضیان محاسبه می شود.
عشایری ادامه داد: برای ساخت سالانه ۱۰۰ هزار واحد در بافت های فرسوده، دولت دستگاه های خدمات رسان آب و فاضلاب، برق و گاز را مکلف به تخصیص ۳۵۰ میلیارد ریال تخفیف از سوی هریک از این دستگاه ها کرده است.
وی تصریح کرد: طبق ماده ۲۱ آیین نامه مصوب ستاد باز آفرینی شهری تمامی تخفیف و مشوق هایی که شامل حال ساخت و ساز در نقاط محروم کشور نظیر تخفیفات مالیاتی و بیمه کارگری می شود، بازآفرینی در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی را نیز در بر می گیرد.
عشایری در ادامه با تاکید بر اهمیت همکاری دستگاه های اجرایی و دولتی در اجرای این طرح بیان کرد: تمامی مدیران دولتی که اراضی در اختیار را بنا به نبود طرح و یا بودجه و اعتبار برای اجرای پروژه اختصاص نداده اند، باید هر چه سریعتر این زمین ها را در اختیار توسعه گران (سازندگان بافت های فرسوده) قرار دهند.
وی تصریح کرد: در صورت عدم اقدام مدیران برای معرفی این اراضی، فهرست زمین ها صورتجلسه شده و در اختیار ستادهای بازآفرینی استانی و شهرستانی قرار می گیرد.
عشایری از مردم و مسئولان دولتی خواست در صورت شناسایی این اراضی در حوزه دستگاه های دولتی، موارد را به ستاد باز آفرینی استانی و شهرستانی اطلاع دهند.
به گزارش کسب و کار نیوز، جلسه ستاد باز آفرینی شهری با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، نماینده مردم شهرستان شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، شهرداران شهرکرد و بروجن، مدیرکل راه و شهرسازی، و جمعی از مدیران استان در استانداری برگزار شد.
۸۱۲۵/۶۰۲۱

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.