صفحه اصلی / استان ها / مازندران / روند رو به رشد بیماران کلیوی در مازندران

روند رو به رشد بیماران کلیوی در مازندران

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: تعداد بیماران کلیوی در مازندران رو به رشد است.

بیماری کلیوی

به گزارش کسب و کار نیوز، رسول ظفرمند در جمع خبرنگاران در بررسی روند بیماری کلیه در مازندران اظهار کرد: روند بیماری دیالیز در استان به دلیل افزایش تعداد پیوندها در حال کاهش بوده و در حال حاضر ۱۳۰۰ بیمار دیالیزی در استان در حال دریافت خدمات هستند.

وی با اشاره در حال حاضر برای هر بیماری دیالیزی نزدیک به ۲ میلیون تومان هزینه می‌شود تصریح کرد: وجود سنگ کلیه، عوامل ژنتیکی و کیست‌های کلیه عامل بروز نارسائی کلیوی است؛ کیست‌های کلیوی هم به دلیل افزایش فشار خون در ابتلا به بیماری کلیوی بسیار اثرگذار خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران با اشاره به افزایش بیماران کلیوی در استان خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۲۲ میلیارد تومان برای بیماران دیالیزی در استان هزینه شده و میانگین سنی بیماران کلیوی ۳۵ سال به بالا است.

محمد عابدی، فوق‌تخصص کلیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تعداد تخت‌های فعال دانشگاه برای بیماران دیالیزی را ۲۲۹ مورد اعلام کرد و گفت: ۲۱ تخت مربوط به مراکز غیر دانشگاهی است.

وی با علام اینکه روند بیماری کلیوی در سطح دنیا رو به افزایش است، گفت: این موضوع ربطی به مازندران و کشور ندارد و در همه دنیا روند رو به افزایش است.

فوق‌تخصص کلیه با تأکید بر اینکه افراد چاق سریع‌تر به دلیل ابتلا به دیابت به بیماری کلیوی دچار می‌شوند، افزود: بهترین راه برای جلوگیری از بیماری‌های کلیوی کنترل دیابت و فشار خون است. باز هم تاکید می‌شود مهم‌ترین عامل ابتلا به بیماری‌های کلیوی با سهم ۴۵درصدی دیابت بوده و پس از آن فشار خون با ۲۵ درصد عامل اصلی ابتلا به بیماری کلیوی است.

وی با اعلام اینکه ۳۰ هزار نفر در کشور از خدمات دیالیز بهره‌مند هستند، گفت: ۶۷۰۰ تخت فعال در کشور داریم که نسبت به بیماران کلیوی ۵٫۷ تخت کم داریم؛ در مازندران هم با کمبود تخت بیماران دیالیزی روبرو هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.