صفحه اصلی / استان ها / یزد / تابستان پرخوری نکنید

تابستان پرخوری نکنید

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با اشاره به لزوم پرخوری نکردن در فصل تابستان گفت: غذاهای سبکی مانند انواع سوپ و آش باید وارد رژیم غذایی تابستان شود.

پرخوری دانشجو

سید کاظم کاظمینی، متخصص طب ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به رعایت برخی نکات برای حفظ سلامت در فصل گرم و خشک تابستان، اظهار کرد: حفظ سلامتی در تابستان‌های گرم و خشک یزد که تابش آفتاب مستقیم و رطوبت بسیار کم است، نیاز به رعایت برخی تدابیر و نکات دارد.

وی افزود: استراحت در این فصل باید افزایش یابد، از ورزش‌های سنگین پرهیز شود و از طرفی مردم حتی‌الامکان در مناطق خنک حضور داشته و کمتر در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار گیرند.

این متخصص استفاده از لباس‌های نخی را یکی از نکات قابل توجه دانست و بیان کرد: مصرف غذاهایی با طبع گرم مانند زنجبیل و مواد خوراکی با دمای زیاد مانند چای داغ و مواد مشابه نیز نباید مصرف شوند.

وی در مورد پرهیز از پرخوری در فصل تابستان، تصریح کرد: پرخوری باعث آسیب به بدن می‌شود لذا بهتر است غذاهای سبکی مانند آش انار، آش تمر هندی، سوپ جو و دیگر انواع آش‌ها و سوپ‌ها مصرف شوند.

کاظمینی مصرف غذاها را متناسب با مزاج هر فرد عنوان کرد و گفت: مصرف انواع میوه‌ها به ویژه هندوانه، شربت خنک، انواع سبزیجات به ویژه اسفناج و کاهو در این فصل می‌تواند عامل موثری در حفظ سلامت افراد باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد شربت عناب را یکی از نوشیدنی‌های با طبع خنک در فصل تابستان ذکر و بیان کرد: این شربت پس از خرد کردن عناب‌ها و خیساندن آن‌ها به مدت ۱۲ ساعت تهیه می‌شود به طوری که بعد از خیساندن، جوشانده و صاف کرده و با مقداری شکر قوام می‌دهیم.

وی در مورد این شربت ادامه داد: این شربت قابلیت نگهداری برای چندین روز در یخچال را دارد و فرد می‌تواند هر بار مقداری از آن را با آب سرد ترکیب و استفاده کند.

این متخصص، ماء‌الشعیر طبی را نیز یکی دیگر از انواع نوشیدنی‌های بسیار موثر برای حفظ سلامتی در فصل تابستان مطرح کرد و گفت: این نوشیدنی از جوشاندن یک پیمانه جو و ۱۴ پیمانه آب تهیه می‌شود به طوری که جوها حالت شکفتن به خود بگیرند.

وی افزود: این شربت در حالت گرم و پس از نگهداری در یخچال قابل استفاده است و برای نواحی با مزاج گرم و خنک و به ویژه در تابستان به میزان دو لیوان توصیه می‌شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.