صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / انتقاد نماینده صنعتی ها از قطع برق صنایع
انتقاد نماینده صنعتی ها از قطع برق صنایع

انتقاد نماینده صنعتی ها از قطع برق صنایع

رییس خانه صنعت و معدن کشور گفت: قانون ارزش افزوده فشار زیادی به صنعت وارد کرده است و در واقع کمر این بخش را شکسته است .

رییس خانه صنعت و معدن

به گزارش کسب و کار نیوز، سید عبدالوهاب سهل آبادی در جشن بزرگداشت روز صنعت و معدن استان مرکزی با تاکید بر اینکه در شرایطی سختی به سر می بریم و حتی وضعیت از جنگ نظامی دشوارتر است، افزود: امروز دنیا پرونده ایران را روی میز مسئولان اقتصادی خود قرار داده است، اما صنعتگران ایستاده اند، مقاومت می کنند و با تمام توان و فکر و اندیشه مثبت کشور را نجات می دهند .

وی با انتقاد از قطع برق صنایع گفت: در هیچ نقطه ای از دنیا در قدم اول برق صنایع قطع نمی شود، اما در ایران این شرایط رقم خورده است در حالی که صنعت، برق اضافی مصرف نمی کند و باید مجلس این موضوع را پیگیری کند .

سهل آبادی تصریح کرد: متاسفانه در کنار همه مشکلات، قانون ارزش افزوده فشار زیادی را به بخش صنعت وارد می کند به شکلی که این شرایط کمر صنعت را شکسته است .

وی با طرح این سوال که آیا می دانید که در روزهای اخیر چه میزان مواد اولیه مورد نیاز صنایع در گمرک ترخیص نشده و صنایع درگیر کد ١۴ رقمی بانک مرکزی هستند؟ تاکید کرد: نباید فشار بانک ها به تن صنعت بخورد. برای کاهش این فشار باید دولت و مجلس تصمیم گیری موثری داشته باشند، مگر تمام اتفاقات اقتصادی امروز به گردن صنعت و صنعتگران است که باید این بخش تاوان این شرایط را بدهند؟

رییس خانه صنعت کشور با تاکید بر اینکه اجازه آسیب زدن به نظام را نخواهیم داد و دولت را حمایت خواهیم کرد، افزود: در کنار این حمایت انتظار جلوگیری از فساد و سرقت از بیت المال را داریم، بازار سکه و ارز به دست کیست که ٢ تن سکه خریداری می کند، ما صنعتگران این حجم پول را در اختیار نداریم، همه ما مقروض بانک ها هستیم پس این بازار به دست کیست؟

سهل آبادی گفت: تامین اجتماعی امروز در صورت وجود بدهی تمدید دفترچه بیمه را انجام نمی دهد و حتی بالاترین بهره را از جرائم می گیرد، این امر باید در مجلس شورای اسلامیی نظارت شود نباید اجازه داد صنعتگران خسته شوند .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.