صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای ایران در چابهار ساخته می‌شود
بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای ایران در چابهار ساخته می‌شود

بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای ایران در چابهار ساخته می‌شود

در سفر مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد به منطقه آزاد چابهار، بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای ایران کلنگ‌زنی شد.

گلخانه

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، مرتضی بانک در ادامه سفرهای دوره‌ای خود به مناطق آزاد به منظور کلنگ‌زنی دو پروژه مهم ملی و هم‌چنین بازدید از پروژه‌های توسعه‌ای منطقه آزاد چابهار از جمله فولاد و پتروشیمی در سفری دو روزه به منطقه آزاد چابهار سفر کرد‌.

عملیات احداث بزرگ‌‌ترین و مجهزترین مجتمع گلخانه‌ای ایران به ارزش ۵۰۰ میلیون‌یورو با تمرکز بر صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس آغاز شد‌.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این مجتمع گلخانه‌ای در زمینی به مساحت ۱۲۵ هکتار ساخته می‌شود که بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای ایران خواهد بود. درحال حاضر بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای ایران در منطقه آزاد ارس با تمرکز بر صادرات به کشورهای قفقاز و آسیای میانه درحال بهره‌برداری است‌.

عبدالرحیم کردی افزود: محصولات مجتمع گلخانه‌‌ای چابهار شامل گل رز، گوجه فرنگی، خیارخاردار و…است که همگی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود. تکنولوژی این مجتمع ویژه است و از یکی از شرکت‌های به ‌نام اروپایی به نام دالسم وارد می‌شود.

وی با بیان این‌که گلخانه‌های دالسم، گلخانه‌های مدرنی در بیش‌از ۱۰۰ کشور جهان هستند، تصریح کرد: چابهار به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و دسترسی سریع به کشورهای هدف و هم‌چنین دارا بودن آب، قابلیت تبدیل شدن به مرکز تولید محصولات گلخانه‌ای شبه قاره را دارد‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.