سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / لرستان / ‌استقرار نظام حساب‌های اقماری گردشگری به صورت جدی پیگیری شود
‌استقرار نظام حساب‌های اقماری گردشگری به صورت جدی پیگیری شود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی:

‌استقرار نظام حساب‌های اقماری گردشگری به صورت جدی پیگیری شود

‌عضو هیأت رئیسه کمیسیون گردشگری گفت: استقرار نظام حساب‌های اقماری گردشگری به صورت جدی پیگیری شود.

گردشگری

‌امیرعباس اعتمادی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: تجارب سال‌های گذشته و اخیر نشان می‌دهد، آمارهای ارائه شده برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری و همچنین شرایط و ضوابط هر کدام از آنها اعم ازدرصد تخریب، برنامه‌های حفاظتی و تأمین و پیشرفت‌های فیزیکی و… توسط مراجعی همچون سازمان توسعه تجارت، مرکز آمار ایران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فعالان بخش‌های خصوصی نظیر جامعه تورگردانان و جامعه هتل‌داران، بعضاً متفاوت و گاه متناقض است و همین امر بعضاً ملاک ارزیابی‌های کارشناسی و تخصصی مدیران، برنامه‌ریزان و مسئولان محلی و کشوری محسوب می‌شود که فرآیند برنامه‌ریزی و شناخت از وضع موجود را با مشکل مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: از همین رو با توجه به اهمیت موضوع و قابلیت سنجش و محاسبات کمی آن و نیز برنامه‌ریزی‌های منسجم و محاسبات کمی، برنامه‌ریزی‌های منسجم و هدفمند در حوزه این صنعت پیشرو، حسابی به نام حساب‌های اقماری به وجود آمد.

اعتمادی‌نیا اضافه کرد: یک TSA کامل شامل جزئیات حساب‌های تولید و ارتباط آن با سایر صنایع، اشتغال، تشکیل سرمایه و سایر اطلاعات غیرپولی توریسم است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: این در حالی است که بسیاری از کشورها با ایجاد قوانین و تخصیص اعتبارات موردنیاز، استقرار نظام حساب‌های اقماری گردشگری را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: به بیانی دیگر‌ برون‌داد این حساب‌ها، شاخص‌های کلی اقتصادی در زمینه گردشگری مانند مخارج گردشگری درون‌مرزی، محلی و برون‌مرزی، مصرف گردشگری داخلی، ارزش افزوده ناخالص مستقیم آن و همچنین سرمایه‌گذاری ثابت ناخالص در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان

افتتاح تلویزیون اینترنتی جوانان به مناسبت هفته جوان در لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سید علی کریمی جوانان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.