صفحه اصلی / استان ها / کردستان / استاندار: کشاورزی کردستان با جایگاه مطلوب خود فاصله دارد
استاندار: کشاورزی کردستان با جایگاه مطلوب خود فاصله دارد

استاندار: کشاورزی کردستان با جایگاه مطلوب خود فاصله دارد

استاندار کردستان گفت: کردستان با 1.2میلیارد هکتار زمین پنج میلیارد متر مکعب روانآب و 500 میلی متر بارندگی سالیانه پتانسیل قابل توجهی در کشاورزی دارد که متاسفانه هنوز به جایگاه مطلوب خود نرسیده است.

استاندار کردستان

به گزارش کسب و کار نیوز، امروز (۲۶ تیرماه)، استاندار کردستان در گردهمایی نمایندگان صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد با اشاره به پتانسیل های استان کردستان اظهار کرد: کردستان استان کشاورزی است که شرایط بسیار خاص و پتانسیل های بسیاری در زمینه کشاورزی دارد که اگر آن را مدیریت کنیم می توانیم خیلی از مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: کردستان با ۱٫۲میلیارد هکتار زمین، پنج میلیارد متر مکعب روان‌آب و ۵۰۰میلی متر بارندگی سالیانه پتانسیل قابل توجهی در کشاورزی دارد که بنا به دلایلی، رشد لازم را در کشاورزی نداشته ایم.

مرادنیا با بیان اینکه در صورت استفاده از این منابع می توان استان را متحول کرد، گفت: چنانچه بتوانیم از منابع استان استفاده کنیم تولید از ۲٫۷ میلیون تن به ۴٫۶ میلیون تن در سال خواهد رسید و این استان را متحول خواهد کرد.

وی یکی از مشکلات بخش کشاورزی را نبود بازار فروش در دست تولیدکنندگان دانست و عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی ما نبود کنترل تولیدکننده در بازار فروش است، کردستان ۴۰ هزارتن توت فرنگی تولید می‌کند و این در حالی است که قیمت این محصول در بازارهای تهران تعیین می شو د.

استاندار کردستان ادامه داد: با این کار کشاورز از سود محصول بهره نمی برد و تنها عده‌ای دلال و سودجو در این میان منفعت می برند که رسالت ما مجاب می‌کند از کشاورزان حمایت کنیم.

وی در خصوص ظرفیت استان در تولید گوشت قرمز عنوان کرد: استان کردستان ظرفیت بسیاری در تولید گوشت قرمز و فرآورده های پروتئینی دارد و جای سوال دارد که، با وجود این منابع سرشار، چرا وارد کننده گوشت از خارج استان هستیم.

مرادنیا با اشاره به ظرفیت شهرستان مریوان در تولیدات بخش کشاورزی گفت: شهرستان مریوان از جهت تولید محصولات باغی و ماهیان سردآبی پتانسیل خوبی دارد که با ایجاد صندوق های حمایتی می توان به تولید هرچه بهتر این محصولات در این شهرستان رسید.

وی کشاورزی را راه نجات استان دانست و خاطرنشان کرد: در بحث صنعت شاید کمی رشد داشته باشیم اما راه نجات استان از مسیر کشاورزی گذشته است که با تبلیغات و حمایت از صندوق ها می توانیم سرمایه های بسیاری را در صندوق ها ذخیره کنیم.

استاندار کردستان در پایان یادآورشد: سرمایه صندوق ها در استان ۴۸ میلیارد تومان است که ۴۵۰۰میلیارد ارزش افزوده دارد و ما با افزایش ۱۰درصدی سرمایه می‌توانیم در کشاورزی استان انقلابی به وجود آوریم.

   انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.