چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / توضیح مسئولان محیط زیست در خصوص مرال‌های فندقلو
توضیح مسئولان محیط زیست در خصوص مرال‌های فندقلو

توضیح مسئولان محیط زیست در خصوص مرال‌های فندقلو

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه کنه زدگی حیوانات در این فصل طبیعی است، گفت: این مشکل در فندقلو بیشتر است.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، اظهار کرد: یکی از مرال‌ها از ۷ سال پیش در این سایت با نظارت کامل توسط این اداره نگهداری می شود و تاکنون هیچ بیماری این مارال را تهدید نمی کند و اخیراً نیز در جهت افزایش تعداد مارالها و تنوع در این سایت یک رأس مارال دیگر به این سایت انتقال داده شده و با برنامه ریزی لازم تلاش داریم با تکثیر و زادو ولد تعداد این مارالها را در جهت رونق منطقه و افزایش جذابیت لازم برای گردشگران افزایش دهیم.

ابوالفضل جمالی  گفت: وجود انگل بر روی مارال یک نوع همزیستی بین دو موجود بوده و اثری بر کاهش جمعیت این حیوان و عاملی برای بیماری شود وجود ندارد و برخی اخبار منتشر شده در خصوص بیماری مارال های این سایت صحت ندارد.

وی به منطقه حفاظت شده یای قاری و پارک جنگل فندقلو اشاره کرد و افزود: این اداره برنامه های متنوعی را در این خصوص در حال اجرا دارد از جمله حفظ گونه های گیاهی و جانوری در زیستگاه اصلی و اجرای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی مرتبط را توسط اداره کل محیط زیست استان در حال انجام است و مطالعات پایه ای این منطقه نیز توسط این سازمان تهیه شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.