صفحه اصلی / استان ها / البرز / اسپانسران کارافرینان البرز نایاب‌اند

اسپانسران کارافرینان البرز نایاب‌اند

یک برگزار کننده رویدادهای کارآفرینی در استان البرز گفت: البرز با وجود این که چند سالی است از تهران تفکیک شده اما همچنان به عنوان یک استان در حوزه کارآفرینی شخصیت مستقل پیدا نکرده است.

کارآفرینی

خشایار خوش‌آرای در گفت‌وگو  با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: کارآفرینی در شهرهای بزرگی چون تهران، اصفهان و تبریز با سرمایه‌گذاران و شتاب دهنده‌های نسبتاً معلوم و مشخص انجام می‌شود اما فرایند کارآفرینی در شهر کرج هنوز کامل نشده و اگر افراد بخواهند کاری را شروع کنند دسترسی به یک اسپانسر ریسک‌پذیر، دشوار و نامعلوم است.

وی افزود: همه افرادی که به نوعی در این فرایند فعالیت می‌کنند، وطیفه دارند که زمینه را برای آشنایی افراد با این مفاهیم فراهم کنند و  پارک علم و فناوری به مراتب وظیفه بیشتری در این خصوص به عهده دارد.

خوش‌آرای، محورهای فعالیت پارک علم و فناوری را در دو حوزه حمایت از شرکت‌های فناور اعم از دانش‌بنیان و یا غیر دانش‌بنیان  و ترویج  و آموزش، عنوان کرد  و افزود: حمایت‌ها بیشتر  به صورت معنوی هستند؛ منظوراز حمایت معنوی معرفی به ارگان‌ها و شرکت‌های مختلف برای همکاری و یا خرید محصولات است.

خوش‌آرای از برگزاری دو رویداد ترویجی – آموزشی و چاره‌جو خبر داد و گفت: هدف از رویداد ترویجی و آموزشی، گردهمایی افرادی است که در یک حوزه فعالیت می‌کنند و یا علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه‌ها هستند  و در این خصوص به گفت‌وگو می‌پردازند و تجربیاتشان را به یکدیگر منتقل می‌کنند. هدف از رویداد چاره‌جو نیز  بیان مسائل و معضلات مربوط به حوزه‌های مورد فعالیت است و  در آن سعی می‌شود با توجه به ایده‌های مختلف مساله حل و یا اصلاح شود.

وی ادامه داد: در شهر کرج در حوزه رویدادها به معضلات مختلفی مواجهیم؛ دستیابی به پختگی لازم در این عرصه به زمان نیاز دارد؛ از همین رو هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی، آشنایی و راه پیدا کردن افراد علاقه‌مند به این وادی‌هاست.

خوش‌آرای از  برگزاری پنجمین رویداد ترویجی و آموزشی در مردادماه خبر داد و گفت: بسیاری از مردم کرج  مخاطب مسائل کارآفرینی نیستند و فرهنگ‌سازی در این خصوص باید از سوی متولیان صورت پذیرد؛ اگرچه فضای کسب و کار در کرج هنوز به بلوغ لازم دست نیافته اما می‌توان امیدوار بود که این چرخه رو به تکامل است.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ساعت کاری بازار

ساعت کاری بازار روزهای کرج اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهراب سعادت اظهار کرد: طی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.