صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / کشف ۵۵ تن انواع مواد مخدر در سیستان و بلوچستان طی ۴ ماه اخیر
کشف ۵۵ تن انواع مواد مخدر در سیستان و بلوچستان طی ۴ ماه اخیر

کشف ۵۵ تن انواع مواد مخدر در سیستان و بلوچستان طی ۴ ماه اخیر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: در کمتر از چهار ماه اخیر 55 تن انواع مواد مخدر در سطح استان به همت نیروهای پرتلاش امنیتی، انتظامی، سپاه و مرزبانی کشف شده است‌.

مواد مخدر

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌رحمدل بامری در نشست فرعی مبارزه با مواد مخدر خاش افزود: پارسال در این استان ۲۲۷ تن انواع مواد مخدر کشف شده که ۲۵ درصد از سهم کشفیات کشور بوده است‌.

وی از تلاش‌ها و اقدامات اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر خاش و فعالیت‌های به روز و کارآمد این شورا قدردانی کرد و گفت: خاش  در بحث برگزاری جلسات و اجرا و پیگیری مصوبات و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی پیشتاز بوده و عملکرد موثری داشته است‌.

این مسئول ادامه داد: شش کمیته مقابله، حقوقی، پیشگیری و فرهنگی، جلب مشارکتهای مردمی، درمان و شناسایی اموال در ستاد استانی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان فعال شده‌اند که بالطبع در شهرستان‌ها نیز این کمیته‌ها فعالیت خواهند داشت‌.

وی اهمیت تشکیل کار گروه برای برآورد آماری واقعی از معتادان، شناسایی و ساماندهی مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد، تشکیل کمیته های تخصصی مبارزه با مواد مخدر، تشکیل کمیته‌های شهرستانی، اطلاع رسانی و گسترده کردن آموزش‌ها، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، ایجاد سمن‌ها و بالابردن مشارکت‌های اجتماعی، اجرای برنامه‌های پوشش اوقات فراغت و استفاده از ظرفیت و توان اقشار جامعه را متذکر شد.

بامری بیان کرد: در سال‌های اخیر ۳۱۵ مرکز کاهش آسیب مانند دی آی سی، ام ام تی، کودکان و غیره در استان ایجاد شده است‌.

فرماندار شهرستان خاش نیز گفت: از آسیب‌های مهم که سطح کلان کشور مطرح است، بحث اعتیاد و معضل مواد مخدر است.

حمیدالدین یوسفی با تاکید بر شفاف سازی اعتبارات و وظایف دستگاه‌های اجرایی در بحث مقابله با اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر از سوی استان بیان کرد: تلاش برای کاهش آسیب‌ها و مدیریت بحران از وظایف مهم مدیران و اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر است‌.

وی افزود: مقابله کمی و کیفی با معضلات و تلاش شبانه روزی جهت رفع دغدغه‌های مردم با توجه به شرایط خاص استان و همجواری با دو کشور بحران زا و تلاش‌های دشمنان باید بیش از پیش با حساسیت دنبال شود.

فرماندار خاش با اشاره به اینکه یکسان سازی آمار باید در اولویت کاری مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر باشد، ادامه داد: اجرای برنامه‌های اجتماع محور و بهره گرفتن از ظرفیت‌های جامعه باید مورد توجه مسئولان باشد و خانواده‌ها و علما و دانشگاهیان و شوراها و غیره نیز برای مقابله با معضل اعتیاد در این بخش جدی تر پای کار باشند.

وی با مهم برشمردن مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان تاکید کرد: تشکیل مجمع خیرین صیانت از حریم خانواده و پیشگیری از اعتیاد که مورد توجه استان بوده در خاش هم باید مورد توجه باشد.

عید محمد قلندرزهی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خاش هم با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸ هزار و ۸۸۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در خاش کشف شده است‌.

وی اظهار داشت: بر حسب برخی آمارهای گرفته شده حدود سه هزار فرد معتاد در خاش وجود دارد که این امر در کنار پایین آمدن سن اعتیاد و گرایش به مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی نگران کننده است‌.

ادریس تمندانی رئیس بهزیستی خاش هم با اشاره به اینکه فعالیت‌ها در حوزه خدمات این نهاد اجتماع محور است، گفت: در سال گذشته در ۲۰ نقطه شهری و روستایی حدود ۲۳۰۰ فرد از آموزش‌ها در حوزه مقابله با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی برخوردار شده‌اند.

شهردار خاش، مدیران ادارات آموزش و پرورش، مرکز بهداشت، بیمارستان و غیره نیز ضمن ارائه گزارش عملکردی‌ به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.