صفحه اصلی / استان ها / قم / دشمنان آرزوهای شیطانی خود را در مورد نابودی انقلاب به گور می‌برند
دشمنان آرزوهای شیطانی خود را در مورد نابودی انقلاب به گور می‌برند

آیت الله اعرافی:

دشمنان آرزوهای شیطانی خود را در مورد نابودی انقلاب به گور می‌برند

امام جمعه موقت قم گفت: دشمنان انقلاب و آمریکا و ترامپ، آرزوهای شیطانی خود را در مورد نابودی انقلاب اسلامی و نظام به گور می برند.

آیت‌الله اعرافی

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت الله «علیرضا اعرافی» در خطبه های نماز جمعه قم در مصلی قدس با تاکید بر هوشیاری ملت ایران عنوان کرد: دشمنان همواره در انتظار فروپاشی این نظام و انقلاب بوده اند و در تلاشند چهلمین سالگرد انقلاب برگزار نشود اما به فضل الهی این ملت غیور همه نقشه های آمریکا و بدخواهان را نقش بر آب می کند.

امام جمعه موقت قم افزود: همه نوکران دشمنان بسیج شده اند تا ملت ایران را از پا دربیاورند اما در پس این ژست های قلدرمابانه و چهره های خشن و شیطانی شخصیت های متزلزلی قرار دارد.

وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب و آمریکا و ترامپ، آرزوهای شیطانی خود را در مورد نابودی انقلاب اسلامی و نظام به گور می‌برند.

اعرافی بیان کرد: ما اهل منطقیم و با منطق‌داران گفت و گو می کنیم ما با اقتصاد مقاومتی و تلاش و بازگشت به منطق انقلابی می‌ایستیم، چون همچون امام حسین (ع) یاد گرفته ایم که تسلیم نشویم.

وی با بیان اینکه درشرایط جنگ اقتصادی جدی قرار داریم، تصریح کرد: مسئولان و دست اندرکاران بپذیرند دشمنان برای فروپاشی اقتصادی و آشوب و اغتشاش و هرج و مرج و از هم پاشیدن آرمانهای انقلاب و سست کردن ما وارد جنگ شده اند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور اظهار کرد: همه به میدان آمده اند، ضد انقلاب در آرزوست تا چهلمین سالگرد انقلاب سپری نشود، ترامپ گفت ما در انتظار تسلیم ایران در مذاکرات هستیم این آرزوهای شیطانی دشمنان است ملت ما هوشمند باشد.

وی با بیان این‌که با کنترل قیمت ها و اقتصاد مقاومتی و تکیه بر منابع و توان داخلی در این جنگ پیروز می‌شویم، خاطرنشان کرد: دولتمردان باید بیش از گذشته در میانه میدان، تدابیر حکیمانه و مواضع انقلابی را اتخاذ کنند، در غیر اینصورت با سختی هایی مواجه می شویم.

اعرافی با اشاره به سالگرد تأسیس نهاد شورای نگهبان گفت: در سایر کشورهای دنیا نهادهای حافظ قانون اساسی وجود دارد در کشور ایران با توجه به تجربه ای که در مشروطه داشتیم نهادی از حقوق دانان و فقها از ارزش های اسلام و انقلاب صیانت می کنند.

وی افزود: نظارت این نهاد بر انتخابات و قوانین مهم است، همه جریان ها باید اهمیت صیانت از قانون اساسی و ارزشهای اسلامی را بدانند این پایگاه و جایگاه را باید صیانت کنیم تا دستخوش غرض ورزی ها و گژ اندیشی ها نشود.

امام جمعه قم با اشاره به هفته بهزیستی عنوان کرد: در شرایطی که سختی هایی برای طبقات محروم است موسسات خیریه و بهزیستی و کمیته امداد مسئولیت های مهمی بر عهده دارند.

وی با اشاره به روز سوادآموزی بیان کرد: در نهضت سواد آموزی یکی از کارهای مهم برای محو بی سوادی این است که ورودی بی سوادی در سنین ۷ سالگی به عرصه بی سوادان بسته شود و همه بچه ها به مدرسه بروند.

وی با تاکید بر مصرف صحیح آب و برق اظهار کرد: در شرایطی به سر می بریم که با کمبودهایی در آب و برق مواجه ایم دولت و مسئولان به شکل جهادی و انقلابی و جدی به مسائل حیاتی جامعه توجه مضاعف داشته باشند.

امام جمعه موقت قم تصریح کرد: این یک تکلیف انقلابی است، امروز بسیج مسئولان برای تامین این نیازها ضرورت دارد که به این امر توجه شود چرا وضع فعلی کافی نیست همه باید همراهی کنیم و اصلاح الگوی مصرف را رعایت نمائیم.

وی خاطرنشان کرد: ما دو برابر استاندارد جهانی در مصرف آب و برق اسراف می کنیم، اصلاح الگوی مصرف در کشاورزی و جلوگیری از برداشت های غیر مجاز و مهار اصراف و استفاده از پساب در صنعت و فضای سبز و حذف چمن و اموری که مصرف بالایی دارد و استفاده از ابزارهای کم مصرف و مجاز اهمیت زیادی دارد.

امام جمعه موقت قم بیان کرد: گزارش های جدی زیادی داشتیم که به دلیل برداشت های غیر مجاز مشکلاتی به وجود آمده است و برداشت های زیادی از منابع صورت می گیرد در حالی که باید الگوهای مصرف خود را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: هفته کرامت با میلاد بانوی پاکی ها و فضیلت ها، حضرت  فاطمه معصومه(س) آغاز می شود و با میلاد امام رضا(ع) خاتمه می یابد، از آنانی که در گرامیداشت شعائر اسلامی و دهه کرامت برنامه ریزی و تلاش می کنند تقدیر می کنیم. در قم افتخار می کنیم که در شعاع نورانیت حضرت معصومه(س) زندگی می کنیم، بانوی بزرگی که طبق روایات به قله های بلند علم و فضیلت دست یافت.

 اعرافی ادامه داد: بانوی مهاجری که برای تشرف به محضر امام، رنج سفر را تحمل کرد و در این راه جان باخت، افتخار ما این است که در کنار مرقد او قرار داریم، قبر شریف او پایگاه عاشقانی شد که گرداگرد آن چرخیده اند و منشا شکل گیری حوزه اسلامی گردید.

امام جمعه موقت قم بیان کرد: این ها از برکات این بانوی بزرگ است و امیدواریم دختران و زنان و جامعه همه فضیلت ها را از الگوها فرا بگیرند به ویژه در حجاب و عفاف الگوهایی وجود دارند که حجاب و عفاف و پاکدامنی را در کنار ایفای نقش اجتماعی و علم و معرفت جمع کردند.

وی با اشاره به ۵ ذی القعده روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه عنوان کرد: هزاران امام زاده آمدند و در عالم اسلام منتشر شدند، هر یک پرچم هدایت و مجاهدت در برابر ظلم و ستم بوده اند، پاسداشت امام زادگان از وظایف ما است و به فضل الهی در قم چند صد امام زاده عظیم شان داریم.

اعرافی در خصوص هفته حج خاطرنشان کرد: به فضل الهی علی رغم همه کینه های استکباری امسال حج برگزار می شود، حج مظهر عبودیت خدا و مظهر وحدت اسلامی و همبستگی امت است.

وی بیان کرد: امیدواریم حاجیان با دلهای پاک و قلب های مستعد عازم خانه خدا شوند و آداب و اخلاق حج را رعایت کرده و چهره اسلام و انقلاب و تمدنی وحدت بخش را به نمایش بگذارند و با هدایت حج و زیارت و بعثه به وظایف اجتماعی و سیاسی خودشان عمل کنند.

امام جمعه موقت قم پیرامون مسائل تربیتی عنوان کرد: تنها خانواده در تربیت نسل آینده نقش ندارد بلکه عموم جامعه و حاکمیت دینی در این زمینه دارای نقش هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.