صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / سرانه فضای سبز کرمانشاه ۱۲٫۵ متر است
سرانه فضای سبز کرمانشاه ۱۲٫۵ متر است

سرانه فضای سبز کرمانشاه ۱۲٫۵ متر است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه سرانه فضای سبز در کرمانشاه را 12.5 متر مربع اعلام کرد.

فضای سبز

سیروس کومه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، میانگین سرانه فضای سبز کشور را ۱۲ متر مربع اعلام و تصریح کرد: خوشبختانه سرانه فضای سبز کرمانشاه حدود نیم متر از متوسط کشور بیشتر است.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز با توجه به دسترسی به منابع آبی انجام می شود، گفت: زمانی امکان توسعه فضای سبز وجود دارد که منابع آبی آن نیز تامین شود.

کومه  با بیان اینکه در حال حاضر عمده توسعه فضای سبز در بخش جنوب شهر کرمانشاه در حال انجام است، تصریح کرد: احداث و تجهیز پارک‌های محله در مناطق مختلف شهر انجام می شود، اما بیشترین توسعه در ضلع جنوبی شهر و در محدوده پارک جنگلی سراب قنبر در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز کرمانشاه افزود: با برنامه هایی که در دست اجرا داریم سرانه فضای سبز شهر کرمانشاه را تا پایان امسال به ۱۳ متر مربع می‌رسانیم، که البته رسیدن به این عدد منوط به تامین منابع آبی است.

کومه با اشاره به کاهش منابع آبی زیرزمینی طی سالهای گذشته، گفت: درسالهای اخیر تلاش کرده ایم با توجه به محدودیت دسترسی به منابع آبی، افزایش فضای سبز را بصورت منطقی پیگیری کنیم، زیرا در کنار ایجاد فضای سبز باید به نگهداری آن نیز توجه شود و باید میزان افزایش فضای سبز طوری باشد که بتوان از آن نگهداری کرد.

وی با اشاره به آب بَر بودن چمن، گفت: در همین راستا سالانه ۱۰ درصد از چمن سطح شهر تبدیل به گونه های درختی و درختچه‌های کم مصرف و پربازده می شود.

کومه افزود: این گونه‌های جدید هم به لحاظ آبی کم مصرف بوده و هم به لحاظ زیست محیطی بسیار با ارزش‌تر از چمن است و توان بالایی در جذب آلاینده‌های زیست محیطی دارند.

وی افزود: هم اکنون در محدوده کمربندی غربی و خروجی شهر کرمانشاه تلفیقی از درخت و درختچه در حال کاشت است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.