صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / باید کرمانشاه را از هم اکنون آماده پذیرایی از زوار اربعین کنیم
باید کرمانشاه را از هم اکنون آماده پذیرایی از زوار اربعین کنیم

فرماندار:

باید کرمانشاه را از هم اکنون آماده پذیرایی از زوار اربعین کنیم

فرماندار کرمانشاه بر لزوم آمادگی شهرستان برای میزبانی از زوار اربعین تاکید کرد و گفت: امیدواریم مرز "خسروی" پیش از ایام اربعین بازگشایی شود.

اربعین

به گزارش کسب و کار نیوز، فضل‌الله رنجبر در اولین جلسه ستاد اربعین شهرستان کرمانشاه که امروز (۱۹ تیر) برگزار شد،  از پیگیری جدی مسئولین استان برای بازگشایی این مرز و نظر مثبت مسئولین ارشد کشور در این باره یاد کرد و افزود: امیدواریم قبل از فرارسیدن ایام اربعین شاهد بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار باشیم.

فرماندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته بخشی از کار به نظر طرف عراقی بستگی دارد که باید نظر مثبت آنها را نیز داشته باشیم.

رنجبر از مزایای بازگشایی مرز خسروی یاد کرد و ادامه داد: باز شدن مرز خسروی باعث می‌شود مردم محروم استان از نعمت این گردشگری مذهبی و همایش معنوی از بعد اقتصادی و معنوی بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: اگر مرز خسروی باز شود باید آمادگی پذیرایی و تردد زوار را داشته باشیم و اگر هم این مرز باز نشود مانند سال‌های گذشته در مسیر تردد زواری هستیم که از طریق سایر مرزها از جمله مهران به عراق می‌روند.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه پذیرایی از زوار اربعین نباید دولتی باشد، خاطرنشان کرد: موکب‌های خوبی در استان داریم که امسال نیز باید مانند سال‌های گذشته پای کار بیایند و خصوصا برای ایام بازگشت زوار آمادگی خود را حفظ کنند.

رنجبر بر لزوم شناسنامه‌دار بودن موکب‌ها به جهت جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد تاکید کرد و یادآور شد: اکنون بانک اطلاعاتی خوبی از موکب‌های قدیمی داریم که موکب‌های جدید نیز باید به آن اضافه شود.

وی از متولیان موکب‌ها خواست برای جانمایی با بخشداری، راهداری، پلیس راه و … هماهنگ باشند.

فرماندار کرمانشاه عنوان کرد: دستگاه‌های مختلف نیز باید زیرساخت‌های لازم برای فعالیت موکب‌ها از جمله آب، برق و خصوصا امنیت موکب‌ها را تامین کنند.

رنجبر گفت: نکته دیگری که باید در برنامه‌ریزی‌ها به آن توجه کرد فراهم کردن ظرفیت اسکان برای زوار اربعین در شهرستان کرمانشاه است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.