صفحه اصلی / استان ها / گلستان / کشته شدن ۱۳۸ گلستانی بر اثر تصادفات موتورسیکلت در سال ۹۶
کشته شدن ۱۳۸ گلستانی بر اثر تصادفات موتورسیکلت در سال ۹۶

کشته شدن ۱۳۸ گلستانی بر اثر تصادفات موتورسیکلت در سال ۹۶

فرمانده انتظامی گلستان گفت: سال گذشته 138 نفر بر اثر تصادفات موتورسیکلت در گلستان جان خود را از دست دادند که این آمار نگران کننده است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سردار «علی‌اکبر جاویدان» اظهار کرد: ۴۹ درصد جان‌باختگان در تصادفات برون‌شهری و ۶۰ درصد جان‌باختگان تصادفات درون‌شهری در استان موتورسیکلت‌سواران هستند.

وی با اشاره به این‌که گلستان از استان‌های پرتصادف در حوزه موتورسیکلت در کشور است، افزود: شرایط مطلوب آب و هوایی، فاصله نزدیک شهرها و روستاها و از طرفی ارزان بودن این وسیله نقلیه از مهم‌ترین علت استفاده بی‌رویه از موتورسیکلت در گلستان است.

جاویدان خاطرنشان کرد: شمار تصادفات موتورسیکلت در فصل بهار و تابستان بیشتر از ماه‌های دیگر سال است.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به برخی تصادفات موتورسیکلت‌سواران، تصریح کرد: متأسفانه وقوع چنین حوادثی علاوه‌بر آثار زیان مادی و روحی و روانی به خانواده‌ها، موجب هدررفت سرمایه انسانی که نسل جوان و آینده‌ساز کشور هستند، می‌شود.

وی گفت: قانون‌شکنی و عدم رعایت قوانین و مقررات توسط موتورسیکلت‌سواران، عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، آلودگی صوتی، تغییر مسیر ناگهانی، حرکت در جهت خلاف مسیر، تردد در پیاده‌روها و ایجاد مزاحمت از جمله معضلات ترافیکی موتورسیکلت‌سواران است.

جاویدان یادآور شد: طرح‌های ویژه برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف و مزاحم از طرح‌های مستمر و تعطیل‌ناپذیر پلیس است اما این تنها چاره کار نیست. نیروی انتظامی در کنار مأموریت ذاتی که همان برقراری نظم و امنیت ترافیکی است، به موضوع پیشگیری و آموزش فرهنگ ترافیک نیز توجه ویژه‌ای دارد و اقدامات خوبی را نیز در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی انجام داده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.