صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / رشد ۹٫۴ درصدی تولید خودرو در بهار امسال
رشد ۹٫۴ درصدی تولید خودرو در بهار امسال

در همسنجی با سه ماهه نخست پارسال تحقق یافت

رشد ۹٫۴ درصدی تولید خودرو در بهار امسال

خودروسازان ایرانی بهار امسال با تولید 336 هزار و 699 دستگاه، رشد 9.4 درصدی را در همسنجی با دوره مشابه سال 1396 رقم زدند. سه ماهه نخست پارسال 307 هزار و 666 دستگاه خودرو ساخته شده بود.

به گزارش کسب و کار نیوز، تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز (یکشنبه) اعلام کرد آمار تجمعی تولید خودرو سواری تا پایان خردادماه امسال ۳۱۷ هزار و ۸۱۰ دستگاه بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (تولید ۲۹۰ هزار و ۸۸۷ دستگاه) با ۹٫۳ درصد افزایش همراه بود.
تا پایان خردادماه ۲۴۴ دستگاه ون در کشور تولید شد که با توجه به تولید ۲۱۰ دستگاه ون در مدت مشابه پارسال، افزایش ۱۶٫۲ درصدی را تجربه کرد.
در سه ماه نخست امسال ۱۴ هزار و ۸۰ دستگاه وانت در کشور تولید شد که با احتساب ۱۳ هزار و ۹ دستگاه تولیدی خرداد ماه ۱۳۹۶، افزایش ۸٫۲ درصدی داشت.
تولید مینی بوس و میدل باس در سه ماه نخست امسال با افزایش ۱۳۱٫۳ درصدی همراه بود. بر این اساس، تا پایان خردادماه امسال ۴۸۸ دستگاه از این خودروها در کشور تولید شد.
تا پایان خردادماه امسال تولید کامیونت، کامیون و کشنده سه هزار و ۸۴۸ دستگاه خودرو و پارسال سه هزار و ۳۰ دستگاه بود که افزایش ۲۷ درصدی را ثبت کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز، چندی پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: پارسال یک میلیون و ۵۳۵ هزار و ۷۷۸ دستگاه خودرو در کشور تولید شد که در مقایسه با سال ۱۳۹۵ (یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۳۷۷ دستگاه خودرو) ۱۳٫۷ درصد افزایش داشت.
ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید کالاها از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد.
پس از آن، سال ۱۳۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال ۱۳۹۶ نیز «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال ۱۳۹۷ را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.
دولت نیز در بخشنامه ای، همه دستگاه های دولتی را از خرید کالاهای خارجی که مشابه خارجی دارند، منع کرد.

اقتصام*۳۰۶۵*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.