صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / مجموعه‌ای از جاذبه‌های گردشگری در روستای “هجیج”
مجموعه‌ای از جاذبه‌های گردشگری در روستای “هجیج”

مجموعه‌ای از جاذبه‌های گردشگری در روستای “هجیج”

هجیج روستایی کوچک در دل کوه های اورامانات شهرستان پاوه است که مجموعه ای از جاذبه های گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی، آبی و صنایع دستی را در خود جای داده است.

هجیج

به گزارش کسب و کار نیوز با اشاره به وجود جاذبه های گردشگری متنوع در این روستا، اظهارکرد: هرساله در ایام نوروز و با شروع فصل تابستان شاهد افزایش چند برابری حجم بازدید گردشگران از روستای گردشگری هجیج هستیم.

وی با بیان اینکه نوروز ۹۷ بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر از این روستا بازدید کردند، گفت: از ابتدای امسال نیز تعداد گردشگران بازدید کننده از روستای هجیج نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته، بطوری که گاها در ورودی این روستا شاهد ترافیک سنگین خودروها بوده ایم.

شبرنگ یکی از دلایل افزایش تعداد گردشگران روستای هجیج را افزایش اقامتگاه های بوم گردی در این روستا عنوان کرد و افزود: درحال حاضر بین ۲۰ تا ۵۰ مسافرکاشانه و اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت پذیرش ۲۰۰ نفر در شب در این روستا فعال است.

وی تاکید کرد: وجود این تعداد خانه کاشانه و اقامتگاه بوم گردی باعث اشتعال ۵۰ نفر در روستا شده است.

دهیار روستای هجیج از میهمانوازی مردم روستای هجیج گفت و افزود: گاها در برخی از تعطیلات که ظرفیت خانه کاشانه ها و اقامتگاه بوم گردی روستا کاملا پُر می شود، مردم روستا خانه های خود را در اختیار گردشگران قرار می دهند تا شب را در منزل آنان میهمان باشند.

وی همچنین از راه اندازی سایت قایقرانی روستای هجیج خبرداد و گفت: گردشگرانی که به روستای هجیج سفر می کنند از این پس می توانند بر روی سد داریان قایقرانی کنند.

شبرنگ با بیان اینکه در این سایت ۱۵ قایق را مستقر کرده ایم، عنوان کرد: این جاذبه گردشگری جدید در روستای هجیج قطعا به افزایش تعداد گردشگران روستا کمک خواهد کرد.

وی از تلاش برای افزایش تعداد واحدهای پذیرایی این روستا خبر داد و افزود: در حال حاضر دو واحد پذیرایی داریم که جوابگوی حجم گردشگران نیست و در پی افزایش تعداد آنها هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.