صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / توسعه گردشگری، ارزان‌ترین و مستقل‌ترین راه برای اشتغال‌زایی است
توسعه گردشگری، ارزان‌ترین و مستقل‌ترین راه برای اشتغال‌زایی است

استاندار آذربایجان‌شرقی:

توسعه گردشگری، ارزان‌ترین و مستقل‌ترین راه برای اشتغال‌زایی است

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که ارزان‌ترین و مستقل‌ترین راه برای اشتغال‌آفرینی، توسعه‌ی گردشگری است، گفت: در این میان بوم‌گردی نیز نقش اساسی داشته و علاوه‌بر حفظ محیط‌زیست و صیانت از میراث فرهنگی، نشاط اجتماعی را به ارمغان می‌آورد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، «مجید خدابخش» در حاشیه افتتاحیه جشنواره غذاهای سنتی شهرستان هریس، در جمع خبرنگاران با تأکید بر نقش بسزای بوم‌گردی در گردشگری، اظهار کرد: مردم کشورهای خارجی‌ بیشتر مشتاق بوم‌گردی هستند، در این خصوص ابتدا به بنیاد مسکن ابلاغ کرده‌ایم که بهسازی(با رعایت ویژگی‌های سنتی و محلی) روستاهایی که ظرفیت بوم‌گردی دارند در اولویت باشد و سپس سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ورود کنند.

وی به جشنواره غذاهای سنتی در شهرستان هریس اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره‌هایی که توانمندی‌های روستائیان را در حوزه‌ی صنایع‌دستی، تولیدات محلی و غذاهای محلی در معرض دید عموم قرار می‌دهد، بسیار مهم و باارزش هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که این‌گونه جشنواره‌ها به نوعی نشاط و شادابی اجتماعی را در روستاها فراهم می‌کند، یادآور شد: سال گذشته قریب به ۱۰ هزار نفر در جشنواره فطیر هریس گردهم آمدند که معتقدم بهترین نوع گذراندن اوقات فراغت بوده و اقدامی تربیتی و فرهنگی است.

خدابخش با بیان این‌که روستاها به‌عنوان «بنگاه‌های مولد» هستند، گفت: اینگونه نیست که روستاها صرفاً مکانی برای سکونت باشند، بلکه روستاییان تولیدکننده بوده و روستا محلی برای تولید است، در چنین جشنواره‌هایی صنایع‌دستی و توانمندی‌های روستاییان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. 

وی در ادامه به اهمیت برپایی جشنواره‌ توانمندی‌های روستایی اشاره کرد و افزود: در اینگونه جشنواره‌ها استعدادهای جوانان و ظرفیت‌های روستاها شناسایی می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به دو روستای هریس که با تولید گاوصندوق و لباس اشتغال آفرینی کرده و حتی یک فرد بیکار هم ندارند، خاطرنشان کرد: دولت نیز از طریق تسهیلات ارزان قیمت(وام با کارمزد زیر شش درصد) از اشتغال روستایی در روستاها و شهرهایی که زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت دارند، حمایت می‌کند.

وی در این‌باره یادآور شد: از همه جوانان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و افراد توانمند و کارآفرین، درخواست می‌شود که وارد میدان شده و از۴۳۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمتی که دولت برای اشتغال روستایی(در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت) در اختیار استان گذاشته شده، استفاده کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.