صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / آخرین وضعیت “پل سیاه” قدیمی‌ترین پل راه‌آهن کشور پس از حریق
آخرین وضعیت “پل سیاه” قدیمی‌ترین پل راه‌آهن کشور پس از حریق

مدیرکل راه‌آهن جنوب تشریح کرد:

آخرین وضعیت “پل سیاه” قدیمی‌ترین پل راه‌آهن کشور پس از حریق

مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره به حادثه آتش‌سوزی "پل سیاه" اهواز گفت: در حال حاضر قطارها بر روی پل سیاه اهواز تردد می‌کنند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

پل سیاه اهواز

عبدالکریم درویش زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص حادثه آتش سوزی “پل سیاه” اهواز اظهار کرد: بعدازظهر پنج‎شنبه (۱۴ تیرماه) با توجه به آتش‎سوزی که در نیزارهای رودخانه کارون – زیر پل ‎سیاه- اتفاق افتاد، شعله آتش به تاج پل سرایت کرد و پل آتش گرفت.

وی افزود: با توجه به این‌که تراورس‌هایی که بر روی پل سیاه قرار دارند، چوبی هستند و با مازوت و مواد دیگری اشباع شده‌اند، با سرایت آتش به تاج پل این تراورس‌ها دچار آتش سوزی شدند.

مدیرکل راه آهن جنوب با بیان این‌که بلافاصله پس از آتش سوزی با حضور در محل آتش به صورت کامل مهار شد، گفت: در این حادثه حدود ۵۰ تراورس دچار سوختگی کامل شد که نیروهای ما در اداره کل جنوب اقدام به تعویض این تراورس‌ها کردند و این خط راه‎آهن تعمیر شد.

درویش زاده با بیان این‌که در این حادثه آتش سوزی برای بدنه فلزی پل سیاه مشکلی به وجود نیامد، ادامه داد: در حال حاضر قطارها بر روی پل سیاه اهواز تردد می‌کنند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی عنوان کرد: مکاتباتی با شهرداری اهواز انجام گرفته تا با اقداماتی که انجام می‌گیرد، مجددا شاهد آتش سوزی نیزارها در زیر پل نباشیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، پل سیاه اهواز در سال ۱۳۰۸ خورشیدی و همزمان با احداث راه‌آهن سراسری ایران، به طول ۱۰۵۰ متر، عرض ۶ متر و با ۵۲ پایه بر روی رودخانه کارون ساخته شد. این پل خط آهن بندر امام خمینی، در جنوب استان خوزستان و در ساحل خلیج فارس را به راه‌آهن سراسری خرمشهر ـ تهران – شمال وصل می‌کند و قدمت آن به دوران پهلوی اول بر می‌گردد. بعدازظهر پنج‎شنبه (۱۴ تیرماه) با توجه به آتش‎سوزی که در نیزارهای رودخانه کارون – زیر پل ‎سیاه- اتفاق افتاد، شعله آتش به تاج پل سرایت کرد و این پل آتش گرفت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.