صفحه اصلی / استان ها / زنجان / یافته‌های تحقیقاتی برای تجاری‌سازی حمایت می‌شود
یافته‌های تحقیقاتی برای تجاری‌سازی حمایت می‌شود

یافته‌های تحقیقاتی برای تجاری‌سازی حمایت می‌شود

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش جهادکشاورزی استان زنجان، از حمایت تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی در حوزه کشاورزی خبر داد .

کشاورزی

پرویز مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناوری کشاورزی در استان زنجان، اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات اولیه برای راه‌اندازی این مرکز انجام شده است و آماده دریافت ایده های جدید در زمینه کشاورزی است؛ در واقع با راه‌اندازی مرکز رشد، ایده‌هایی که قابلیت تجاری‌سازی داشته باشد، با حمایت مرکز تحقیقات به مرحله اجرایی می‌رسد .

وی ادامه داد: از جمله این حمایت‌ها می‌توان واگذاری فضای گلخانه، زمین زراعی و فضای آزمایشگاهی را نام برد. این در حالی است که فضای مورد نیاز برای عملیات کاشت با نازلترین قیمت واگذار خواهد شد، مشروط بر این‌که ایده‌های نوین مورد تایید هیات داوران قرار بگیرد .

مرادی همچنین با اشاره به این‌که تاکنون، چند واحد متقاضی برای حضور و فعالیت در مرکز رشد واحدهای فناوری کشاورزی پروپزال ارسال کرده‌اند که در حال بررسی است، افزود: یکی از مثال‌های تجاری‌سازی دانش روز طی سال‌های گذشته، آزادسازی رقم لوبیای «کوشا» است. این رقم نسبت به ارقام قبلی با تنش‌های محیطی سازگارتر بوده و از عملکرد بالاتری برخوردار است .

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش جهادکشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: تکثیر و کشت این رقم لوبیا به شرکت خدمات کشاورزی خیرآباد واگذار شده است و بعد از تکثیر در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد. خوشبختانه در توصیه‌های مدیریتی برای محصولات زراعی و باغی، مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان، یکی از تولیدکننده های اطلاعات برای سایر استان‌ها به ‌شمار می‌رود و از این حیث جزو استان‌های شاخص است. علاوه بر این، نتایج تحقیقات روز در قالب انتقال یافته‌های تحقیقاتی به بهره‌برداران منتقل می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.