صفحه اصلی / استان ها / ایلام / کمک ۱۴۰۰ میلیاردی دولت به شهرداری‌های ایلام در سال گذشته
کمک ۱۴۰۰ میلیاردی دولت به شهرداری‌های ایلام در سال گذشته

کمک ۱۴۰۰ میلیاردی دولت به شهرداری‌های ایلام در سال گذشته

در نشست شهرداران استان از آنان خواسته شد تا به چالش‌های شهرهای امروز یعنی ترافیک ، پسماند و آب توجه ویژه داشته باشند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، «احمد کرمی» معاون امور عمرانی استاندار، در همایش شهرداران استان ایلام، رسیدگی به معیشت پرسنل و نیروهای شهرداری را در اولویت اقدامات شهرداران عنوان و اظهار کرد: پرداخت نکردن حقوق به موقع به کارگران شهرداری‌ها پذیرفتنی نیست، خودمان را جای این کارگران بگذاریم که اگر سه ماه حقوق دریافت نکنیم ممکن است با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم کنیم .

وی اخلاق‌مداری، تعامل با مردم، ایجاد رضایت‌مندی و اجرای دقیق میز خدمت را از مورادی دانست که باید مورد توجه شهرداران قرار گیرد، تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین، شهرداری های استان ضمن انجام امور خدماتی، باید به این مقوله نگاه اقتصادی نیز داشته باشند.

کرمی با اشاره به دیدارهای اخیر با معاون وزیر کشور و شهردار تهران  گفت: هر کدام از شهرداری‌های استان ایلام که به دنبال ایجاد طرح‌هایی برای کسب درآمد پایدار باشند، ظرف ۷۲ ساعت تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.

معاون استاندار ایلام در پایان به تغییر شیوه‌های جذب اعتبار اشاره و خاطرنشان کرد: امروزه تأمین مالی شهرداری‌ها به صورت اوراق خزانه و اخذ تسهیلات ارزان قیمت ممکن است و ما نیز خود را با این تغییرات وفق داده و نهایت تلاش خود را در جهت تأمین منافع مردم به کار بگیریم.

«عبادالله باقری» مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ایلام نیز در این همایش اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در سال ۹۶ بالغ بر هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به شهرداری های استان ایلام کمک کرده است.

وی اختصاص ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات عمرانی و خدمات شهری به شهرداری‌های استان را از دیگر خدمات دولت در سال گذشته عنوان و خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در حالی سال گذشته این مبلغ را به شهرداری‌ها کمک کرده که این مبلغ در سال ۹۲ تنها ۳۷ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ایلام با اشاره به گذشت بیش از یک قرن از عمر شهرداری‌ها، گفت: اگرچه شهرداری‌ها در این مدت تجربه‌های بسیاری را کسب کرده‌اند، اما کماکان شهرهای ما با چالش‌هایی مواجه هستند.

باقری رفع چالش‌های نوین را نیازمند تحقیق، پژوهش و برنامه‌ریزی مدون دانست و ادامه داد: یکی از چالش‌های شهرداری‌ها و شوراها موضوع «ترافیک» است که در گذشته برنامه‌ریزی منطبق با شرایط کنونی برای آن صورت نگرفته است.

وی موضوع «پسماند» را دومین چالش شهرداری‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: اگر شهرداری‌ها برای موضوع پسماند برنامه‌ریزی لازم نداشته باشند، یکی از مشکلات کلیدی خواهد بود در این زمینه باید از تجارب دیگران استفاده کرد به نحوی که از بازیافت پسماند، انرژی، کود و مواد دیگری تولید می‌کنند و از این طریق به محیط زیست یاری می‌رسانند.

باقری سومین چالش فراروی شوراها و شهرداری‌ها را استفاده بهینه از «آب» دانست و گفت: جداسازی آب شرب از آب فضای سبز، استفاده از پس‌آب فاضلاب شهرها و رعایت الگوهای مصرف در این زمینه می‌تواند کارگشا باشد.

وی از شهرداران استان ایلام خواست در رابطه با این چالش‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند تا استان در آینده با چالش‌های بیشتری مواجه نشود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.