صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / ‌برق در هرمزگان قطع می‌شود
‌برق در هرمزگان قطع می‌شود

‌برق در هرمزگان قطع می‌شود

‌مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: اگر مشترکان در مصرف برق صرفه‌جویی نکنند، به علت کاهش تولید برق، مجبور به قطعی برق در استان می‌شویم.

 

‌به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،‌ محمد ذاکری با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، افزود: مصرف برق در استان در ساعت اوج مصرف به دو هزار و ۵۰ مگاوات می‌رسد که ۵۰ مگاوات بیشتر از اوج مصرف پیش‌بینی‌شده در استان است.

وی تصریح کرد: اگر مشترکان خانگی ۱۰ درصد معادل ۲۰۰ مگاوات در مصرف برق در ساعات دوازده ظهر تا شش بعدازظهر صرفه‌جویی کنند نیاز به قطعی برق و خاموشی نیست، اما در غیر این صورت مانند چند روز گذشته مجبور به قطعی برق به‌صورت نوبتی در سراسر استان خواهیم بود.

ذاکری خاطرنشان کرد: علت کمبود برق در کشور افزایش دما در نقاط مرکزی و شمالی کشور و همچنین کاهش تولید برق در نیروگاه‌های آبی به دنبال کاهش بارندگی و حجم آب سد‌ها است که تولید برق از ۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات تولید برق به چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار مگاوات کاهش‌ یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با عذرخواهی از مشترکان به علت قطع برق در ساعاتی از روز اظهار کرد: پاسخ‌گویان سامانه ۱۲۱ در طول ساعات شبانه‌روز پاسخگوی مشترکان هستند، اما در زمان‌هایی که تماس‌ها به‌صورت انبوه و پرشمار است، مدت انتظار برای پاسخ افزایش می‌یابد که تلاش می‌شود به‌وسیله سامانه به مشترکان پاسخ داده شود.

ذاکری اضافه کرد: اکنون نظارت ویژه‌ای بر مصرف برق در ادارات و دستگاه‌های دولتی اعمال می‌شود و در صورت مشاهده مصرف برق پس از ساعات اداری، برق ادارات متخلف قطع می‌شود.

وی بیان کرد: از مردم استان خواهشمندیم که در ساعات اوج مصرف سعی کنند از لوازم سردکننده کمتری استفاده کنند تا بتوان برق مردم سراسر استان را بدون مشکل تأمین کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.