چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / مصرف برق دستگاه های اجرایی استان مرکزی زیر ذره بین
مصرف برق دستگاه های اجرایی استان مرکزی زیر ذره بین

مصرف برق دستگاه های اجرایی استان مرکزی زیر ذره بین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از ارزیابی مصارف برق دستگاه های اجرایی استان خبر داد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمد اله داد افزود: از ۱۰ تیرماه تا پایان فصل تابستان ارزیابان شرکت توزیع برق استان نحوه مصارف ادارات و بانک ها را رصد می کنند.

وی تصریح کرد: گروه ارزیابان در زمان پیک بار (اوج مصرف) ادارات از ساعت ۱۱ تا ۱۵ در تابستان سال جاری، با مراجعه به ساختمان های اداری و بانک ها نسبت به ارزیابی شاخص های عملکردی مدیریت پیک بار مصرفی ادارات اقدام و نتایج عملکرد را به استانداری گزارش خواهند داد .

اله داد خاموش کردن چراغ های اضافی، کاهش مصرف سیستم سرمایشی، حذف وسایل برقی غیرضروری و به مدار آوردن دیزل ژانراتورها در ساعت اوج بار را از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به متفاوت شدن شرایط در سال جاری نسبت به سال گذشته و رشد مصرف برق به صورت هماهنگ در همه نقاط کشور تصریح کرد: متاسفانه سال گذشته شاهد کاهش بارش‌ها خاصه به شکل برف در کشور بودیم و همین امر باعث شده است که امروز آب پشت سدها به ۵۰ درصد ظرفیت سدها نرسید که نشان از چالش مهم در کشور و حوزه برق دارد.

اله داد گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و کمبود آب سدها و کمبود انرژی در تابستان پیش رو دولت همه ادارات و دستگاه های اجرایی را ملزم به کاهش حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی خود کرده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بسته به شرایط، بین ۵ تا ۷ هزار مگاوات کمبود تولید برق در کشور وجود دارد و اگر امسال مراقبت و مدیریت در این راستا صورت نگیرد، احتمال خاموشی وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.