صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / غرق شدن ۸۱ نفر در آب‌های خوزستان از سال گذشته تاکنون
غرق شدن ۸۱ نفر در آب‌های خوزستان از سال گذشته تاکنون

غرق شدن ۸۱ نفر در آب‌های خوزستان از سال گذشته تاکنون

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به حوادث غرق شدگی در سواحل رودخانه های خوزستان گفت: از سال گذشته تاکنون 81 نفر در آبهای خوزستان غرق شده اند که 46 نفر از این تعداد نجات یافتند.

استانها/ غرق شده

صادق سلامت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از سال ۹۰ تاکنون ۱۳۷ نفر در خوزستان غرق شده اند که ۵۴ نفر از این تعداد توسط عوامل جمعیت هلال احمر نجات یافتند و ۸۳ نفر فوت کردند.

وی افزود: تنها از سال گذشته تاکنون ۸۱ غرق شده در خوزستان داشته ایم که ۴۶ نفر از این تعداد توسط عوامل جمعیت هلال احمر نجات یافته و ۳۵ نفر جان باختند. بیشترین آمار غرق شدگان خوزستان مربوط به شهرهای شوشتر و دزفول بوده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: سال گذشته ۶۱ نفر غرق شده در خوزستان داشتیم که ۳۴ نفر از این تعداد نجات یافتند. آمار نجات یافتگان نسبت به سالهای قبل رشد خوبی داشته است و هرچه آمادگی نیروها بیشتر و طرح سالم سازی رودخانه ها اجرا شود، آمار نجات یافتگان نیز افزایش می یابد.

سلامت با اشاره به فعالیت پایگاه های امداد و نجات در سواحل خوزستان گفت: علاوه بر پایگاه ثابت منطقه علی کله شهرستان دزفول و پایگاه امداد و نجات خرمشهر که از قبل وجود داشتند، در شوشتر و شوش اقدام به احداث پایگاه موقت امداد و نجات تابستانه کرده ایم. در مجموع برای طرح امداد و نجات تابستانه امسال پنج پست جاده ای و دو پایگاه ساحلی در شوش و شوشتر پیشنهاد و احداث شده است.

وی توصیه کرد: مردم سعی کنند در نقاطی شنا کنند که یک مکان عمومی تعریف شده باشد و از شنا کردن در مناطقی که به آن آشنا نیستند، خودداری کنند. همچنین شناگران در نقطه ای شنا کنند که شلوغ باشد تا در صورتی وقوع حادثه، کسانی برای نجات آنها در محل حضور داشته باشد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: توصیه می شود کسانی که قصد قایق سواری دارند، حتما جلیقه نجات بپوشند و دست به کارهای هیجانی نزنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.