صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / شهرستان خوسف تبدیل به کارگاه سازندگی می‎شود
شهرستان خوسف تبدیل به کارگاه سازندگی می‎شود

شهرستان خوسف تبدیل به کارگاه سازندگی می‎شود

​فرماندارخوسف گفت: علی رغم کمبود اعتبارات شهرستان خوسف و رتبه دهم در سطح استان، تبدیل به یک کارگاه سازندگی شده است.

 

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمد شفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه علی رغم کمبود اعتبارات شهرستان و رتبه دهم در سطح استان، تبدیل به یک کارگاه سازندگی شده‌ایم، اظهارکرد: درتمام بخشهای اقتصادی، زیربنایی و زیرساختی شهرستان اقداماتی شروع شده که با شکوفا شدن آن شهرستان به معنای واقعی خود کانون توسعه استان خواهد بود.

فرماندار خوسف ادامه داد: در حال حاضر در بخش کشاورزی شاهد تصویب و راه‌اندازی سه مجموعه فرآوری محصولات کشاورزی از جمله گل نرگس و عناب هستیم.

شفیعی اضافه کرد: همچنین در بخش دام نیز راه‌اندازی سه واحدکشتارگاهی، کارخانه کرک و چرم و پرواربندی ۵ هزار نفری شتر شیری و فرآوری آن درکارخانه شیرکوهستان خوسف خواهیم بود.

وی بیان کرد: در بخش صنعت داخلی صنایعی از قبیل؛ سرم سازی الیاف صنعتی و قطعات خودرو   برای شهرستان مطرح و تصویب شده است.

فرماندار خوسف تاکید کرد: در بخش سرمایه‌گذاری خارجی نیز در گذشته یک کارخانه شمش مطرح بود اما امروز چهار کارخانه دیگر نیز ازجمله؛ فولاد کک، لوله و ورقهای فولادی، تولیداکسیژن و اولین نیروگاه خورشیدی استان اضافه شده است.

شفیعی یادآور شد: در بخش راهها مواصلاتی محورهای خوسف به دیگ رستم، خوسف- شهداد و خوسف به بیرجند از محور عیلکی پیمانکاران مشغول کار هستند.

وی تصریح کرد: علی رغم نزدیک بودن بخش ماژان به مرکز استان بعد از سالها مراحل انتخاب پیمانکار و مناقصه گازرسانی طی چندماه اینده انجام خواهدش.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه در بخشهای گردشگری اعتبارات خوبی به شهر خوسف و روستاهای هدف گردشگری از جمله خور تعلق گرفته است، گفت: در زمینه صنایع دستی نیز خوسف ورود موسسات غیردولتی و خیریه در حال نزدیک شدن به جایگاه واقعی خود در زمینه پنبه و پارچه مله، سنگهای قیمتی و کوزه گری است.

شفیعی ادامه داد: در زمینه معرفی و تصویب طرح‌های اشتغالزایی تسهیلات روستایی درمقام دوم استان هستیم که متاسفانه علی رغم توجیه دار بودن بسیاری از این طرح‌ها بانک‌ها به تعهدات خودعمل نکرده و در پرداخت تسهیلات گزینشی رفتار می‌کنند که لازم است دلایل عدم پرداخت به برخی طرحها راشفاف اعلام شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش‌های زیرساختی شهرک‌های صنعتی نیز شاهد ایجاد پست برق و انتقال آب از سد بیشه خواهیم بود که ساخت این سد دراعتبارات ملی پیش بینی شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.