صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / سهم ۲۰۰۰ میلیاردی بانک توسعه تعاون از تسهیلات اشتغالزایی/پرداخت ۴۰۰ میلیارد تاکنون
سهم ۲۰۰۰ میلیاردی بانک توسعه تعاون از تسهیلات اشتغالزایی/پرداخت ۴۰۰ میلیارد تاکنون

سهم ۲۰۰۰ میلیاردی بانک توسعه تعاون از تسهیلات اشتغالزایی/پرداخت ۴۰۰ میلیارد تاکنون

مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: از دو هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در نظر گرفته شده جهت اشتغال فراگیر یا عاملیت بانک توسعه تعاون تاکنون 400 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وام

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الله مهدیان در سومین نشست تخصصی مدیران عامل شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی کشور که در محلات برگزار شد، ضمن معرفی خدمات بانک توسعه تعاون گفت: بانک توسعه تعاون در سال ۸۸ با کمترین سرمایه تشکیل شده و با وجود ۴۵۰ شعبه در سراسر کشور تسهیلات مناسبی در اختیار تعاونی ها قرار می دهد.

وی در ادامه افزود: در شش ماهه اخیر بواسطه عملکرد فوق العاده دولت در تخصیص اعتبار ۳۲ هزار میلیارد تومانی جهت اشتغال پایدار و روستایی گامی مهم در جهت نیل به اهداف اشتغالزایی برداشته شده که در ۴۰ سال اخیر این رقم تخصیص اعتبار برای اشتغال زایی بی سابقه بوده است. ۱۲ هزار میلیارد تومان از این مبلغ جهت اشتغال روستایی و ۲۰ هزار میلیارد تومان جهت اشتغال فراگیر هزینه خواهد شد .

رئیس هیئت مدیره بانک توسعه تعاون از اعطای تسهیلات ارزان قیمت به تعاونی ها خبر داد و گفت: حدود ۸٫۵ درصد از تعاونی ها در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که تسهیلاتی با نرخ های چهار، شش و ۱۰ درصد دریافت خواهند کرد ولی متاسفانه علیرغم نرخ مناسب سود تسهیلات اعضای شرکت های تعاونی استقبال چندانی از این فرصت نداشته اند .

وی گفت: از دو هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در نظر گرفته شده جهت اشتغال فراگیر یا عاملیت بانک توسعه تعاون تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و ۱۶۰۰ میلیارد نیز تکلیف این بانک بوده که تا آخر تابستان به متقاضیان پرداخت خواهد شد .

مهدیان ابراز امیدواری کرد که شرکت های تعاونی با ثبت نام در سامانه کارا بتوانند از این فرصت استفاده کرده و سهم بخش تعاون را ارتقا دهند .

وی ضمن ارائه سیاست های هفت گانه بانک توسعه تعاون در سال ۹۷ بیان کرد: حرکت در مسیر اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر از اولویت های اساسی این بانک برای سال ۹۷ بوده و تسهیلاتی با نرخ ۱۱ تا ۱۶ درصد ارائه می کند .

مدیر عامل بانک توسعه تعاون کشور در خاتمه گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری کشور در بحث وثایق و تضامین توانسته بسیاری از مشکلات میان تعاونی های و بانک ها را حل کند که امیدواریم این فرایند همچنان ادامه داشته باشد .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.