صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / ۹۰ میلیارد تومان؛ سهم خراسان‌جنوبی‌ از محل طرح‌های اشتغال زایی ‌
۹۰ میلیارد تومان؛ سهم خراسان‌جنوبی‌ از محل طرح‌های اشتغال زایی ‌

یک مسئول:

۹۰ میلیارد تومان؛ سهم خراسان‌جنوبی‌ از محل طرح‌های اشتغال زایی ‌

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: سهم خراسان جنوبی برای طرح های اشتغالزایی حدود 90 میلیارد تومان است.

اشتغال

‌به گزارش کسب و کار نیوز، عالیه خواجوی، روز یکشنبه ۱۰ تیر، در دهمین کارگروه تخصصی اشتغال که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: مبلغ اختصاصی به استان از محل تسهیلات بانک سینا ۴۸ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه از این محل ۱۰۷ طرح به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان به بانک عامل معرفی شده است، افزود: ۳۳ طرح به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۴ طرح به مرحله بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: سهمیه اختصاصی خراسان جنوبی از محل بانک پارسیان ۲۰ میلیارد تومان است که ۳۷ طرح به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان به بانک عامل معرفی شده است.

خواجوی با بیان اینکه چهار طرح به مبلغ ۶ میلیارد تومان مصوبه دریافت کرده است، اظهار کرد: از محل تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید ۱۰ طرح به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان مصوب شده است که از این تعداد ۹ طرح به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از محل تفاهم نامه بانک کشاورزی، مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به چهار طرح پرداخت شده است و این سهمیه ۱۰۰ درصد جذب شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: از محل تفاهم نامه پست بانک، مبلغ سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مصوب و پرداخت شده ‌که ۱۰۰ درصد سهمیه استان جذب شده است.

خواجوی ادامه داد: علاوه بر آن سه میلیارد تومان مازاد از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: تمام این مبالغ از محل تفاهم نامه های منعقده فی مابین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و بانک های عامل است.

تاکید بر رعایت منطق سرعت و زمان طرح‌های اشتغالزایی

عباس رکنی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد:‌ درنظر گرفتن سرعت و زمان برای این طرح‌ها، منطق خوبی وجود ندارد.

وی افزود: لازم است زمان بیشتری برای جذب اعتبار برای طرح‌های اشتغالزایی در نظر گرفته شود.

ضعف توان کارشناسی بانک‌ها

علی ناصری، فرماندار شهرستان بیرجند نیز در این جلسه گفت: برای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی مشکل ساختاری داریم.

وی با اشاره به ضعف توان کارشناسی بانک‌ها برای طرح‌های اشتغالزایی، خاطرنشان کرد: بانک‌ها به جز بانک کشاورزی توان کارشناسی برای بررسی طرح‌ها را ندارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.