صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / نگاهی به وضعیت زندان‌های تهران
نگاهی به وضعیت زندان‌های تهران

نگاهی به وضعیت زندان‌های تهران

سازمان «زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور»، سازمانی است که به طور مستقیم زیر نظر رییس قوه قضاییه انجام وظیفه می کند و در اجرای ماده ۹ قانون تبدیل شورای سرپرستی زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور (مصوب ۱۶ /۱۱/ ۱۳۶۴) این سازمان در تاریخ یاد شده به طور رسمی آغاز به کار کرد.

بازداشتگاه اوین

«سازمان زندان‌ها همچنان بالای یک هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد»، «هشتاد درصد زندانیان را افراد فقیر و نیازمند تشکیل می دهند»، «بدهی سازمان زندان‌ها به نهادهای دولتی مانند ادارات آب، برق، گاز حدود ۳۰ میلیارد تومان است»، «حمایت از خانواده زندانیان اهمیت بسیار زیادی دارد» بخش‌هایی از سخنان اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور است مبنی بر اینکه علی رغم همه تلاش‌هایی که در این راستا صورت گرفته اما سازمان زندان ها همچنان با کمبود بودجه و ظرفیت بیش از حد زندانیان مواجه است.

به گزارش کسب و کار نیوز اظهار کرد: زندان نسوان یکی از زندان‌های خوب ماست، زیرا تراکم پایینی دارد و اصولا تعداد زندانیان زن ما نسبت به زندانیان مرد کمتر است و  بین ۲ تا ۳ درصد زندانیان را جمعیت زنان تشکیل می دهند؛ لذا تراکم جمعیت زنان پایین است و دربخش هایی که زنان با فرزندانشان هستند، برای آنها تدارکات خاصی دیدیم و مهد کودک دارند. من سه بار از زندان زنان در یک سال و نیم گذشته بازدید کردم و با مشکلاتشان از نزدیک برخورد داشتم و نسبت به حل مشکلات آنها اقدامات لازم را انجام دادیم و مددکاران خوبی دارند و همه از شرایط آنجا احساس رضایت دارند.

«زندان قزل حصار»

زندان قزل‌حصار یکی دیگر از بزرگترین زندان‌های ایران است که در سال ۱۳۴۳ در کیانمهر کرج احداث شد. قزل‌حصار در واقع متشکل از دو ندامتگاه است که بخش جنوبی آن ندامتگاه قزلحصار و بخش شمالی آن ندامتگاه مرکزی کرج از ندامتگاه‌های استان البرز است. در برخی گزارش‌ها این زندان را بزرگترین زندان خاورمیانه نامیده‌اند. قزل‌حصار از نظر جغرافیایی در استان البرز قرار دارد و با توجه به سیاستهای سازمان زندانها از زندانهای استان تهران است و در این مرکز متهمان و محکومان مراجع قضایی شهرستانها و استان تهران در آن نگهداری می شوند. محکومانی اعم از حبس ابد، محکومان به اعدام، زندانیان قرار سنگین مواد مخدر، زندانیان مواد مخدر باجرایم سبک  در این ندامتگاه نگهداری می شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.